جلسه اضطراری شورای امنیت درباره کره شمالی به درخواست آمریکا، انگلیس و فرانسه

آمریکا با حمایت انگلیس و فرانسه از شورای امنیت خواست امروز، چهارشنبه جلسه‌ای اضطراری پشت در‌های بسته درمورد کره شمالی تشکیل دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان - آمریکا در حالی از شورای امنیت سازمان ملل خواست امروز جلسه‌ای فوری درمورد فعالیت‌های اخیر کره شمالی تشکیل دهد که پیونگ یانگ دوشنبه پرتاب یک موشک بالستیک دیگر را تأیید کرد و آن را موفقیت‌آمیز خواند.

به گفته خبرگزاری رویترز، پرتاب این موشک بالستیک بار دیگر مقامات آمریکا را نگران کرده است که کره شمالی آزمایش موشک‌های دور بُرد خود را از سر بگیرد.

پیونگ یانگ پیش‌تر تهدید کرده بود مجهز به موشک‌هایی است که می‌تواند قلمرو آمریکا در گوآم را مورد هدف قرار دهد.

سخنگوی سازمان ملل در این باره گفت: «آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز سه شنبه پرتاب مجدد این موشک را به شدت محکوم کرد و از پیونگ یانگ خواست از هرگونه اقدام تحریک‌آمیز در منطقه خودداری کند.»

فرحان حق، معامون سخنگوی سازمان ملل نیز تأکید کرد: «این نقض آشکار تحریم‌های سازمان ملل در سال ۲۰۱۸ برای پرتاب موشک‌هایی با این ماهیت و نقض آشکار قطعنامه شورای امنیت است.»

مقامات کره جنوبی و ژاپن در روز‌های اخیر از آزمایش یک موشک میان بُرد دیگر در کره شمالی خبر دادند. این هفتمین آزمایش موشکی پیونگ یانگ در یک ماه گذشته است که موجب نگرانی شدید آمریکا و برخی کشور‌های غربی شده است.

این خبر در حالی منتشر شده که اخیراً مقامات آمریکایی به طور رسمی از پیونگ یانگ خواسته‌اند برای گفت‌وگو‌های جدی پای میز مذاکره بنشیند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۱:۱۹ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
یه چیز میگم کپ کنید تا سال دیگر کره شمالی به چین ملحق میشه و بابای آمریکا در میاد مثل المان غربی شرقی
آخرین اخبار