سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت : موج "اُمیکرون" در استان آغاز شده متاسفانه تعداد مبتلایان و بستری‌های کرونا با سیر شتابنده‌ای در حال افزایش است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- قباد محمدی گفت : متاسفانه موج "اُمیکرون" در استان هم آغاز شده و شاهد سیر صعودی مبتلایان هستیم.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تنها طی دو هفته گذشته تعداد بستری‌های مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان دو برابر شده است.

تعداد مبتلایان با سیر صعودی چشمگیری در حال افزایش است، طوری که تعداد مبتلایان روزانه نسبت به دو هفته گذشته ۱۰ برابر شده است.

شیب ابتلا در این سویه به شدت بالاست و اگر مردم رعایت دستورالعمل های بهداشتی را نداشته باشند، با اوج گیری شدید این موج مواجه خواهیم شد.

آنچه بیشتر در این موج نگران کننده است این است که سویه جدید "اُمیکرون" عمدتا سنین پایین و کودکان را درگیر می‌کندو در همین راستا نیاز است که والدین مراقبت بیشتری از کودکان داشته و از بردن آن‌ها به مجالس و محافل شلوغ به طور جد خودداری کنند.

طول دوره بیماری اُمیکرون کوتاه است و اگر مردم همکاری کرده و دستورالعمل ها را رعایت کنند، ظرف دو تا سه هفته از این موج هم نجات می‌یابیم.

این سویه جدید شاید برای افراد سالم به نسبت سویه‌های قبلی با خطرات کمتری همراه باشد، اما برای کودکان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای بسیاری خطرناک است. البته کم خطر بودن آن برای افراد سالم مطلق نیست و در برخی افراد این سویه می‌تواند علائم شدید ایجاد کند.

هنوز در ابتدای موج "اُمیکرون" هستیم،پیش بینی می‌شود ظرف دو هفته آینده به اوج این موج برسیم و فعلا در استان همه چیز از مبتلایان گرفته تا بستری‌های مشکوک به کرونا سیر صعودی دارند.

وضعیت کرونا در شهر‌های کرمانشاه، پاوه، اسلام آبادغرب و صحنه نارنجی است مابقی شهر‌ها در وضعیت "زرد" هستند و ثلاث باباجانی تنها شهرستان آبی است.

در صورتی که مردم رعایت دستورالعمل های بهداشتی را نداشته باشند، این احتمال هست که به زودی عمده شهر‌ها وارد وضعیت "قرمز" کرونا شوند.

تزریق واکسن کرونا بویژه دوز سوم واکسن برای پیشگیری از ابتلا به این سویه جدید و کاهش خطرات آن بسیار موثر است و از تمام افراد درخواست می شود هرچه سریعتر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

سیستم بهداشت و درمان استان برای مقابله با این موج آمادگی کامل دارد در این زمینه نیازمند یاری جدی مردم هستیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.