سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کرمان گفت: با افتتاح ۱۱۵ طرح در بخش کشاورزی طی دهه فجر برای ۲ هزار و ۸۷ نفر در استان کرمان شغل ایجاد می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - محمد خیراندیش گفت: ۱۱۵ طرح آب و خاک، دامپروری، تولیدات گیاهی و صنایع تبدیلی، شامل: ۸۵ طرح آب وخاک، ۱۰ طرح دامپروری، ۷ پروژه صنایع تبدیلی و تکمیلی و ۱۳ پروژه تولیدات گیاهی طی دهه فجر به بهره برداری می‌رسد که این طرح‌ها برای  ۲ هزار و ۸۷  نفر شغل ایجاد می‌کنند.

به گفته او برای اجرای این طرح‌ها بیش از یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.

خیراندیش گفت: ۸۵ طرح آب وخاک با اعتباری قریب به ۶۱۵ میلیارد ریال که بیش از ۴۲۳ میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است، اجرا شده و شامل ۴۲ طرح سیستم‌های نوین آبیاری از جمله: آبیاری تحت فشار و کم فشار، ۵ باب استخر ذخیره، ۱۸ طرح انتقال آب، مرمت ۹ رشته قنات و احداث یک سدخاکی در بافت است.

اومی‌گوید: ۲ هزار و ۲۵۹ هکتار از اراضی و باغات با هزینه اعتباری بیش از ۵۰۸ میلیارد ریال که ۳۲۳ میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است، به سیستم نوین آبیاری مجهزمی شوند که این طرح‌ها در دهه فجر به بهره برداری می‌رسند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: در ۴۲ باغ و مزرعه استان کرمان این طرح‌های سیستم‌های نوین آبیاری از جمله آبیاری تحت فشار و کم فشار اجرا شده است.

به گفته او طی دهه فجر، همچنین ۵ باب استخر برای ذخیره ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب با هزینه کرد ۲ هزار و ۲۵۵ میلیون ریال که هزار و ۸۵۵ میلیون ریال آن از اعتبارات دولتی است و ۱۸ طرح انتقال آب به طول ۱۱ هزار و ۱۷۰ متر با هزینه کرد نزدیک به ۲۱ میلیارد ریال که نزدیک به ۱۹ میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است، اجرا می‌شود.

او گفت: طرح اصلاح و لایه روبی ۱۹ رشته قنات استان کرمان با اعتبار بیش از ۲۳ میلیارد ریال که ۲۰ میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است و طرح احداث سدخاکی هنزا در شهرستان بافت نیز از جمله طرح‌های آب و خاک است که این پروژه با اعتبار دولتی ۶۰ میلیارد ریال اجرا و از جمله طرح‌های افتتاحی در این دهه خواهند بود.

خیراندیش می‌گوید: ۱۰ پروژه دامپروری با بیش از ۱۴۲ میلیارد ریال اعتبار و ایجاد ۳۱ شغل در سطح استان، شامل: یک طرح پرورش گاو شیری به ظرفیت ۲۰ رأس، ۴ طرح پروار بندی گوسفند با ظرفیت هزار و ۲۰۵ رأس، یک طرح پرورش بوقلمون به ظرفیت ۶ هزار قطعه و ۳ واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت مجموعا ۵۷ هزار و ۵۰۰ قطعه‌ای به بهره برداری می‌رسند.

افتتاح طرح های کشاورزی

او گفت: یک طرح پرورش ماهی با ظرفیت تولید ۲ تن گوشت سفید در هر دوره با هزینه کرد ۵۰۰ میلیون ریال اجرا شده و در این ایام به بهره برداری می‌رسد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان می‌گوید: در دهه فجر ۷ طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی، شامل: ۳ واحد سردخانه و بسته بندی خرما، یک واحد تولید چیپس، یک واحد ترمینال ضبط پسته، یک واحد فرآوری پسته و یک کارخانه تولید کننده مواد ضدعفونی کننده بذر به بهره برداری می‌رسد که با افتتاح این طرح‌ها، ۱۵۵ شغل ایجاد می‌شود که برای اجرای این طرح‌ها ۳۱۵ میلیارد ریال هزینه شده که ۱۳۳ میلیارد ریال آن از تسهیلات بانکی است.

او گفت: همچنین در این ایام ۱۳ گلخانه در سطح استان کرمان به بهره برداری می‌رسد که شامل: ۸ گلخانه سبزی و صیفی، یک گلخانه پرورش کاکتوس و ۴ گلخانه هیدروپونیک است که با هزینه کرد بیش از ۴۴۷ میلیارد ریال که ۲۴۶ میلیارد ریال آن از تسهیلات بانکی و باقی مانده آن آورده شخصی است، اجرا و سبب اشتغال زایی ۱۱۲ نفر می‌شود.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار