معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت استان کرمانشاه گفت : بخشی از نظارت‌ها بر بازار به جهاد کشاورزی واگذار شده است گرانی با گرانفروشی متفاوت است و گرانی اجناس دلیل بر نبود نظارت نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- بیگلری گفت : از ابتدای امسال ۱۲۰ هزار مورد بازرسی از اصناف انجام شده است ۶۸۷۲ پرونده در قالب ۸۴۰۰ تخلف تشکیل شده است و ۵۱۴ میلیارد تومان تخلف به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده است و این آمار تنها مربوط به نظارت‌های صمت است.

به گفته معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت استان کرمانشاه مأموران نظارتی پوشش خاصی ندارند به همین دلیل مردم متوجه حضور آن‌ها نمی‌شوند ۷۰ هزار واحد صنفی در کرمانشاه وجود دارد و تعداد اصناف جوابگوی نظارت بر تمام این واحد‌ها نیست.

مردم در صورت مشاهده انبار‌های غیرمجاز با شماره ۱۲۴ یا هر شماره نظارتی دیگر تماس بگیرند از ابتدای سال تاکنون ۵۰ انبار احتکاری کشف و کالا‌های آن فروخته شده است، اما این تخلف در حال شیوع است به طوری که در دی ماه پنج انبار احتکاری کشف شد.

واحد‌های صنفی ملزم به درج قیمت روی کالا‌ها هستند یک تیم برای نظارت روی این موضوع در نظر گرفته شده است و به طور جد با متخلفان برخورد می‌شود.

نرخ تعیین شده برای ورودی پارکینگ‌ها ۵۰۰۰ تومان است و دریافت مبلغی بیش از این تخلف است و باید اطلاع‌رسانی شود تمام پارکینگ‌ها باید نرخ را در ورودی پارکینگ نصب کنند و بازرسان صمت روی این موضوع نظارت دارند و چند پارکینگ طی یک ماه گذشته به این دلیل پلمب شده‌اند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.