افتتاح و کلنگ زنی ۱۹ طرح آبفای همدان در دهه فجر

مدیرعامل شرکت آبفای استان همدان گفت: ۱۹ طرح آبفای همدان با اعتباری بالغ بر۲۷‌میلیارد تومان در ایام دهه فجر افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- فرهاد بختیاری‌فرگفت: اعتبار هزینه شده برای طرح‌های کلنگ زنی شده برابر ۲۷‌میلیارد تومان و برای باقی طرح‌ها ۵/ ۷میلیارد تومان است.

او گفت: اجرا و کلنگ زنی این طرح‌ها در ۶ شهرستان همدان انجام می‌شود.

بختیاری در ادامه گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون در این شرکت جمعیت زیر پوشش آبفا، از ۲۸‌درصد به نزدیک ۱۰۰ رسیده، تعداد مشترکان چهار برابر، طول خطوط انتقال ۳ تا ۴ برابر، طول شبکه آبرسانی ۷/ ۲ برابر و تعداد تصفیه خانه نیز از یک به پنج مورد رسیده است.
امسال میزان بارش‌ها نسبت به بلندمدت ۳۷‌درصد کاهش داشته است و باید در مدیریت مصرف و صرفه‌جویی دقت کنیم.

مدیرعامل شرکت آبفای استان همدان گفت: ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب، تعداد مشترکان، درصد جمعیت زیر پوشش فاضلاب و اجرای خطوط انتقال فاضلاب افزایش داشته است.

او گفت: بازسازی و نوسازی شبکه توزیع آب نیز امسال برابر ۴۹ کیلومترمربع به انجام رسید.

او در ادامه گفت: در بخش اصلاح شبکه توزیع آب امسال، ۲‌هزار و ۹۴۱ فقره اصلاح شبکه انجام شده است همچنین متعهد به تعویض ۶‌هزار دستگاه کنتور بودیم که در ۹ ماهه امسال در این عرصه تحقق ۱۴۰‌درصدی صورت گرفته و تعداد ۸‌هزار و ۴۱۹ دستگاه کنتور تعویض شده است.

او اصلاح و استانداردسازی خطوط، ساخت مخازن ذخیره، حفر ۱۹ فقره چاه آب شرب را از اقدامات صورت گرفته این شرکت عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان و گفت: امسال قراردادی منعقد شد تا شاهد انتقال یک‌میلیون مترمکعب پساب فاضلاب به شهرک صنعتی باشیم.

او گفت: هم اکنون ۵۴‌درصد فاضلاب استان به شبکه فاضلاب سراسری متصل و بقیه با شبکه سنتی فاضلاب انتقال می‌یابد ویکی از مشکلات ما در گندزدایی آب استفاده از گاز کلر بود که با اقدامات صورت گرفته اکنون از آب ژاول استفاده می‌شود.

بختیاری فر در ادامه گفت: امسال در بخش روستایی حدود ۵۶۶‌میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود که ۴۰‌درصد معادل ۲۲۶‌میلیارد تومان تخصیص یافت و در بخش فاضلاب روستایی نیز از اعتبار ۴‌میلیارد و صد‌میلیون تومانی تاکنون تخصیصی صورت نگرفته است.

این مسئول گفت: مجموع اعتبارات آب و فاضلاب شهری و روستایی برابر ۷۹۰‌میلیارد تومان است.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.