مدیر کل استاندارد مازندران از نظارت مستمر بر واحد‌های تولیدی فرآورده‌های گوشتی استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان ساری-فیاض گفت: با توجه به نقش کلیدی و سلامت محور محصولات غذایی بر سلامت جامعه، بازدید‌های مستمر و ادواری از نحوه عملکرد واحد‌های تولیدی فراورده‌های گوشتی به صورت ماهیانه انجام می‌شود.

بازرسان استاندارد ضمن بازدید‌های ادواری از کارخانه‌های تولیدکننده فرآورده‌های گوشتی، شرایط تولید از جمله، مواد اولیه مورد استفاده، شرایط مطابق استاندارد خطوط تولید، محیط کارخانه، دستگاه‌ها و ماشین آلات، انبارها، سردخانه‌ها و ... به طور مرتب مورد کنترل و ارزیابی قرار می‌دهند.

همچنین به موجب قانون استاندارد، مدیران کنترل کیفیت مستقر در واحد‌های تولیدی موظفند در تمام ساعات فعالیت کارخانه در واحد تولیدی حضور و نظارت کافی و موثر بر تمام مراحل تولید داشته باشند و چنانچه آزمایشگاه واحد تولیدی توانایی انجام برخی آزمون‌های خاص را نداشته باشد، مجاز است تا با آزمایشگاه‌های مورد تائید استاندارد جهت انجام آن آزمون‌ها، قرارداد معتبر منعقد و نمونه محصولات یا مواد اولیه خود را در طی فواصل زمانی تعیین شده به آن آزمایشگاه‌ها ارسال کنند.

۱۸ واحد تولید کننده فرآورده‌های گوشتی با ۷۷ فرآروده دارای پروانه استاندارد در مازندران هم اکنون مشغول فعالیت هستند.

به گفته فیاض ۹۷ نمونه از فرآورده‌های گوشتی واحد‌های تولیدی استان از جمله سوسیس و کالباس از ابتدای امسال تاکنون طی برنامه‌های زمان بندی مشخص از سطح عرضه و تولید نمونه برداری و جهت بررسی مطابقت با معیار‌های درج شده در استاندارد ملی مربوط به آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت تایید صلاحیت شده ارسال و در موارد مشاهده مغایرت با معیار‌های مشخص شده در استاندارد مربوطه، اقدامات قانونی لازم انجام گرفت.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.