کردستانی ها از ابتدای سال جاری ۲ میلیارد و ۸۲۲ میلیون و ۹۱۰ متر مکعب گاز مصرف کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - مدیر عامل شرکت گاز کردستان با بیان این که سرمای بی سابقه در سال جاری مصرف گاز  در استان را نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ در صد بیشتر کرده، گفت:کردستانی‌ها در همین مدت در سال گذشته ۲ میلیارد و ۶۰۹ میلیون و ۶۱۲ هزار متر مکعب گاز طبیعی مصرف کرده اند.

احمد فعله گری می‌گوید: مشترکین در بخش‌های مختلف اعم از خانگی، تجاری، عمومی و صنعتی در دی ماه سال جاری ۳۸۳ میلیون و ۴۶۱ هزار متر مکعب گاز طبیعی مصرف کردند، این رقم در سال گذشته ۳۷۷ میلیون و ۳۶۹ هزار مکعب بوده که  رشد ۲ درصدی داشته است.

او با اشاره به بارش‌های اخیر و ماندگاری سرما در استان گفت: در هنگام بارش برف و یخبندان شدید در هفته‌های اخیر مصرف گاز طبیعی حدود ۳۰ الی ۳۵ درصد افزایش مصرف داشته که یک رکورد در مصرف گاز طبیعی در کردستان محسوب می‌شود و د راین مدت مصرف روزانه‌ی بیش از ۱۵ میلیون متر مکعب نیز به ثبت رسید.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در مورد مصرف نیروگاه سنندج در همین مدت گفت: از ابتدای سال جاری نیروگاه سیکل ترکیبی تولید برق سنندج بیش از ۱ میلیارد و ۱۲ میلیون متر مکعب گاز مصرف کرده که میزان آن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد افزایش دادر.

فعله گری به کاهش محسوس دما طی روز‌های اخیر و پیش بینی کاهش دما در روز‌های آتی اشاره کرد و از مشترکان خواست ضمن استفاده بهینه از گاز طبیعی، دمای رفاه (۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد) را در منزل رعایت کنند تا استمرار خدمات شرکت گاز استان کردستان تداوم داشته باشد.

به گفته او: ادارات، بانک‌ها و سازمان‌های دولتی که بعد از تعطیلی ساعت کاری، سیستم‌های گرمایشی خود را خاموش نکنند طبق بخشنامه معاون اول ریاست جمهوری گاز آن‌ها قطع خواهد شد.

 شرکت گاز استان کردستان دارای ۵۸۰ هزار مشترک در بخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی می‌باشد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.