وضعیت قزوین در رنگ بندی کرونایی به قرمز تغییر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین - منوچهر حبیبی جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای قزوین گفت: در حال حاضر وضعیت کرونایی ۲ شهرستان استان شامل قزوین و بویین زهرا قرمز است.

 وضعیت کرونا در شهرستان‌های آبیک و تاکستان نیز نارنجی  در شهرستان‌های البرز و آوج زرد است.

براساس شاخص نمادهای این سامانه، رنگ آبی نشانه کم‌خطر، رنگ زرد خطر متوسط، رنگ نارنجی وضعیت پرخطر و رنگ قرمز نشانه وضعیت خیلی پرخطر است.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای قزوین با اشاره به رشد بیش از ۱۰ برابری آمار مبتلایان به این ویروس در قزوین طی کمتر از ۲ هفته، گفت: آمار مبتلایان به کرونا در استان قزوین با سرعت بالا و خیره کننده در حال افزایش است.

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی در روز گذشته تعداد مبتلایان به کرونا دو برابر شد و از 547 به هزار و 74 مبتلا افزایش یافت.

 سرعت انتشار ویروس کرونا در سویه جدید موسوم به اومیکرون بسیار بالاست و سنین پایین و مودکان نیز از آن مصون نیستند.

تزریق واکسن،  استفاده از دو ماسک و حفظ فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از حضور در اجتماعات و دورهمی‌ها از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از ابتلای افراد به سویه جدید اومیکرون به شمار می‌رود.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا هشدار داد: در صورت تداوم این وضعیت و عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان کرونا ناچار به اعمال محدودیت‌های سابق خواهد بود.

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی قزوین کرونا از ابتدای شیوع تا کنون 130 هزار و 14 نفر را در استان مبتلا کرده و جان 2 هزار و 694 رو هم گرفته است.

مسولان تزریق واکسن به ویژه دُز سوم و رعایت شیوه نامه های بهداشتی را بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا و گسترش کرونا و به ویژه سویه امیکرون می دانند.

بر اساس آمارها تا کنون بیش از 95 درصد از جمعیت هدف استان دُز اول ، بیش از 86 درصد دُز دوم و بیش از 28 درصد دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار