مدیر انجمن سینمای جوانان خراسان رضوی از موکول شدن برگزاری جشن سیمرغ سینمای خراسان به پس از جشنواره فیلم فجر خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - سید وحید حسینی گفت: برگزاری جشن سیمرغ سینمای خراسان به پس از جشنواره فیلم فجر موکول شد.

او گفت: با توجه به اینکه جشن سیمرغ سینمای خراسان رویداد بسیار مهمی است، به این تصمیم رسیدیم که آن را به پیوست جشنواره فیلم فجر برگزار کنیم چراکه با برگزاری به صورت همزمان ممکن بود این جشن در حاشیه قرار بگیرد و آن‌طور که باید برگزار نشود؛ از ۱۸ تا ۲۳ بهمن ماه این رویداد را برگزار کنیم، اما با توجه اینکه ظرفیت سالن‌های سینما محدود شده و  تصمیم گرفتیم پس از برگزاری جشنواره در یک سالن سینمایی بزرگ فیلم‌ها را اکران کنیم.

بنابراین یک روز پس از اتمام نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد افتتاحیه چهارمین جشن سیمرغ سینمای خراسان برگزار خواهد شد که به مدت چهار روز فعالیت خواهد داشت. حضور برای تماشای این فیلم‌ها نیز رایگان خواهد بود.

مدیر انجمن سینمای جوانان خراسان رضوی گفت: فیلمسازان ۶۱ فیلم کوتاه و هشت فیلم بلند که مجموع آن ۶۹ فیلم می‌شود، از شهر‌های مشهد، سبزوار، نیشابور، گناباد و تربت حیدریه برای حضور در این رویداد ثبت نام کرده‌اند و درخواست اکران آثار خود را در جشن سیمرغ سینمای خراسان داشته‌اند. ما نیز در حال هماهنگی هستیم که در طول برگزاری جشنواره به مدت چهار روز و هر روز سه سانس ۹۰ دقیقه‌ای در ساعت‌های ۱۷، ۱۹ و ۲۱ به اکران آثار اختصاص دهیم.

حسینی گفت: اگر شرایط مناسب بود، می‌توانستیم برای برگزاری چهارمین جشن سیمرغ سینمای خراسان اختتامیه هم برگزار کنیم، اما با توجه به اینکه مشهد در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد، تصور نمی‌کنم امکان چنین کاری باشد.


بیشتر بخوانید


او گفت: برای برگزاری برنامه‌های هفته فیلم و عکس که پنج تا ۹ اسفند برگزار می‌شود هم تدارک دیده بودیم و در نظر داشتیم که در یک پردیس سینمایی، نمایشگاه عکس، اکران تولیدات انجمن سینمای جوان خراسان رضوی و جلسات نقد و بررسی را برگزار کنیم و با بسیاری از هنرمندان مانند رامبد جوان نیز صحبت کرده بودیم تا به صورت لایو در سینما پرسش و پاسخ برگزار کنند، اما با توجه به شرایط کرونا شاید کمی در اجرای این برنامه‌ها دچار تغییرات شویم.

مدیر انجمن سینمای جوان گفت: پاتوق فیلمنامه‌خوانی انجمن را نیز سه‌شنبه‌های هر هفته برگزار می‌کردیم، اما امروز به ما اعلام شد با توجه به اینکه شرایط تغییر کرده و در وضعیت قرمز قرار داریم، نمی‌توانیم برنامه‌ای در مجتمع امام رضا (ع) برگزار کنیم. اگر این موضوع طولانی شود، احتمالا این برنامه هفتگی را نیز به صورت مجازی در صفحه مجازی انجمن سینمای جوانان خراسان رضوی برگزار کنیم.

انتهای پیام//ت. ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.