پیمان پاک مطرح کرد؛

هدفگذاری برای تحقق رکورد ۴۵ میلیارد دلار صادرات در سال

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با گذر از رویکرد سنتی در تجارت خارجی، تا پایان سال رکورد ۴۵ میلیارد دلار صادرات تحقق می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان -  علیرضا پیمان پاک گفت: اقدامات انجام شده، کشور را در مسیر گذر از رویکرد سنتی در تجارت خارجی با محوریت مدیریت دانش در صادرات قرار داده و امیدواریم تا پایان امسال  رکورد ۴۵ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی تحقق یابد.

به گفته رئیس توسعه تجارت، تحریم‌ها به عنوان محرک برای افزایش صادرات غیر نفتی است در برابر آن، خود تحریمی و بی ارادگی مانع اصلی در توسعه تجارت خارجی محسوب می شود.

سال گذشته صادرات غیرنفتی حدود ۳۵ میلیارد دلار بود که امسال این رقم از ۴۰ میلیارد گذشته است. برنامه دولت سیزدهم برای صادرات، هدف ۷۰ میلیارد دلاری است که لازم است ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها مانند لجستیک و گمرک برای تحقق این هدف توسعه یافته و اصلاح و ترمیم شود.

 رئیس کل سازمان توسعه تجارت گفت:  تمرکز بر استفاده از هوش مصنوعی، تصویب پیوند اسمارت کانترکت و سامانه رمزارز‌ها و بلاکچین به سامانه جامع تجارت، فعالیت بر پایۀ متاورس، ترانزیت در کریدور‌ها برای بازگرداندن فرصت‌های از دست رفته، کنسرسیوم‌های صادراتی و شتاب دهنده‌های صادرات و برنامه‌ریزی برای گذار از شرکت‌های مدیریت صادرات به شرکت‌های مدیریت زنجیرۀ تأمین از جمله اقداماتی است که با همراهی و هوشمندی نسل جوان در حال انجام است.

انتهای پیام/

برچسب ها: توسعه تجارت ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار