مهران فاطمی گفت: یزد، دیار آمیختگی هنر و بندگی با کار، زندگی و آداب و رسوم مردم است و این موضوع در ابنیه های تاریخی و صنایع دستی یزد قابل مشاهده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد - مهران فاطمی گفت: از گنجینه بزرگ معماری ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو گرفته تا تار و پود ترمه و دارایی و زیلو و گلیم و جاجیم، از گره‌های مشبک در نخل عزای سیدالشهدا گرفته تا شیشه کاری پنج دری‌های اُرسی همه و همه، عرصه هنر مردمان این دیار است.

استاندار یزد گفت: یزد دیار پرورش هنرمندان برجسته‌ای همچون شادروان استاد محمود مشروطه و استاد روح الله مفیدی و عرصه رویش کارگردانان و بازیگران نام آشنایی است که آثار ارزشمندی از خود در تئاتر و سینما به جا گذاشته اند.

او گفت: نقالی ها، معرکه گیری ها، تعزیه‌ها و حتی تخت حوضی‌ها و سایه بازی‌ها همه جایگاه ویژه‌ای در سبد زندگی مردم این دیار داشته، تا به گونه‌ای هوشمندانه محرومیت خود از طراوت طبیعت را جبران کنند و روحیه خود را در برابر سختی طبیعت خشن، تازه نگه دارند.

این موضوع را استاندار یزد در آئین افتتاحیه چهلمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر فجر که به میزبانی استان یزد برگزار شد، بیان کرد.

 فاطمی در بخش دیگری از سخنانش گفت: جشنواره بین المللی تئاتر فجر که وارد چهلمین سال خود شده، جشنواره‌ای بالغ، رشید و معتبر بشمار می‌آید که هرساله میزبان کار‌های فاخر و ماندگاری است.

او با اشاره به حضور سه اثر از هنرمندان یزدی در بخش رقابتی و غیر رقابتی این جشنواره، برای عموم شرکت کنندگان در این جشنواره و به ویژه هنرمندان یزدی آرزوی موفقیت کرد.

بگفته استاندار یزد  جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیز نماد زیبایی هاست، نماد زیباترین صحنه‌های هنری که در قالب نمایشنامه و در قاب صحنه به تصویر کشیده می‌شود تا اندیشه‌های زیبا را انعکاس دهد و به زیباترین وجه ممکن انتقاد کند.

فاطمی گفت: سیاست ما در استان یزد، حمایت از چنین رویداد‌های ارزشمند با سابقه روشن است و با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های هر روز ما، نوجوانان و جوانان با استعداد ما هستند مطمئناَ رخداد‌های این چنینی می‌تواند تا حدودی تکافوی این مهم را بکند.

او گفت: هنر پاک بستر رشد فرزندان جامعه را فراهم می‌کند و هنر نمایش بخاطر مشخصه‌های اصیل هنری اش از جمله زنده بودن و ارتباط مستقیم با مخاطب، یکی از بهترین گزینه‌ها برای این امر است.

استاندار یزد گفت: تکرار رویداد‌های بین المللی مثل این جشنواره، یک فرصت زرین و مغتنمی است تا ظرفیت‌های قدیمی خاص بوم‌های مختلف در تعامل با هنرمندان، اتفاقات ویژه و خاص را خلق کنند لذا بنده امیدوارم با تکرار اینگونه جشنواره ها، هنرِ فاخرِ متعهد وارد متن زندگی مردم شود.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.