استاندار اردبیل گفت: ۶۸۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی در نیمه دوم سال جاری به استان اختصاص یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - سید حامد عاملی گفت: این اعتبار از محل سفر برای پروژه‌های زیرساختی استان اردبیل اختصاص یافته است.

استاندار اردبیل گفت: این اعتبار در سه بخش ۳۶۰، ۴۵ و ۲۵۰ میلیارد تومانی اختصاص یافته است و برای اینکه اجرای پروژه‌ها، به خصوص پروژه‌های زیرساختی استان اردبیل متوقف نشود، جذب شده است.

عاملی به اهمیت پیگیری برای انجام سفر رییس جمهوری به استان اشاره کرد و گفت: انجام این سفر قبل از تنظیم لایحه بودجه حائز اهمیت بوده که اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌های پیشران در این سفر مصوب شد.

او می‌گوید: آنچه که مورد نیاز برای پروژه‌های استان اردبیل در سال آینده بود، در این سفر مصوب و در قانون بودجه ۱۴۰۱ آمده است.

استاندار اردبیل گفت: با انجام سفر رئیس جمهور منابع بیشتری به استان اردبیل اختصاص می‌یابد و در این سفر مبلغ ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای استان مصوب شد.

به گفته عاملی ۹ هزار میلیارد تومان هم تسهیلات بانکی برای طرح‌های اقتصادی استان اردبیل در این سفر مصوب شده است.

او ضمن مقایسه این اعتبار مصوب با بودجه سالجاری استان، گفت: در سالجاری میزان هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه استان اردبیل ازمحل استانی و ملی بود.

استاندار اردبیل گفت: بودجه سال آینده استان اردبیل هم سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که با این افزایش مناسب، که بخشی نتیجه سفر است، امید می‌رود، اجرای پروژه‌های پیشران و زیرساختی سرعت گیرد.

به گفته عاملی اجرای پروژه‌های زیرساختی استان، اجرای زیرساخت‌های هوایی، ریلی، برق و گاز، تکمیل بزرگراه شمال تا جنوب استان اردبیل از جمله پروژه‌های اولویت دار می‌باشد.

او از افتتاح ۴۱۷ پروژه عمرانی و اقتصادی در دهه فجر خبر داد و گفت: ۶۵ مورد از این تعداد اقتصادی و مابقی عمرانی است که با اعتبار هزینه شده‌ی سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.