دژکام:

"استقلال" دستاورد انقلاب است

امام جمعه شیراز گفت: مسئله استقلال دستاورد دیگر انقلاب اسلامی است.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز گفت: در اروپا سعی کرده اند برای عصیان گری انسان ریشه علمی بتراشند و رها شدگی بشر را تبلیغ کنند و بر انسان محوری به جای خدا محوری تاکید کرده اند.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: امنیت یک شهر در گروی خدا محوری است و خدا محوری شهر را از گناه و آسیب‌ها حفظ می‌کند و شهر‌های انسان محور در این زمینه موفق نبوده اند.

او گفت: وجود خدای متعال برای حفظ اخلاقیات نیز مهم است که در بسیاری از جوامع به آن توجه نشده و موجب شده تا پاسخگو به خدا نباشند.

او با اشاره به اهمیت خدا باوری گفت: خدا قادر است و ما سر خود را پیش قدرت خدای متعال به خاک می‌ساییم و طلب بخشش گناهان خود را داریم.

امام جمعه شیراز گفت: برای تمدن سازی اسلامی که مورد تاکید مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) ابتدا باید خدا محور باشیم و باید بدانیم که در روز قیامت حساب باید پس بدهیم.

آیت الله دژکام در بخش دیگری ضمن تسلیت شهادت امام محمد نقی (ع) گفت: این شهادت را به پیشگاه مقدس امام زمان (عج) و رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) و تمامی مومنان شهر شیراز تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم برای این مناسبت اهتمام ویژه داشته باشیم.

او گفت: در ماه رجب، شهادت حضرت احمد ابن موسی (ع) را نیز پیش رو داریم و شیراز و فارس برای این روز باید تمام تلاش و همت خود را برای انجام یک کار ویژه در سومین حرم اهل بیت (ع) به کار بگیریم.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ۱۹ بهمن، گفت: در ۱۹ بهمن ۵۷ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با سلام نظامی خود به امام خمینی (ره) سند افتخار بزرگی بر جای گذاشتند.

آیت الله دژکام گفت: ملت ما در دامن خود همواره جوانان پایبند به ایمان و تقوا رشد داده است و ۲۲ بهمن را نیز مطابق برنامه‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به بهترین شکل برگزار خواهیم کرد.

اوبا اشاره به دستاورد‌های انقلاب اسلامی گفت: مهمترین دستاورد این انقلاب که با چیز دیگری قابل مقایسه نیست، خداگرایی مردم ما بوده است که جهت گیری الهی را پس از حدود ۳۰۰ سال به کشور خود بازگرداندیم.

آیت الله دژکام گفت: فلسفه ایرانی ما پیش از اسلام نیز برای حکومت، جنبه دینی قائل بوده است و اسلام ناب به همین دلیل به دل ما چسبیده است.

او گفت: مسئله استقلال دستاورد دیگر انقلاب اسلامی است و کافر نباید بر مسلمان برتری داشته باشد و هر جا چنین باشد باید جلوی آن بایستیم و ایران برای استقلال و عظمت خود در طول تاریخ ایستاده است.

امام جمعه شیراز با اشاره به استقلال عنوان کرد: هیچ عقلی زیر بار زور رفتن و دشمن را نمی‌پذیرد و کشور‌های عزتمند همواره پای استقلال خود جان داده اند و انقلاب اسلامی ما تمام این مسیر را برای حفظ استقلال خود به خوبی پیموده است.

او گفت: امام خمینی (ره) برای استقلال کشور در مقابل کاپیتلاسیون ایستاد و ۱۵ سال تبعید را به جان خرید و امروز راه حفظ استقلال خود در مقابل دشمنان را همچنان ادامه می‌دهیم.

امام جمعه شیراز گفت: در جنگ اقتصادی که رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) که همواره بر اقتصاد مقاومتی تاکید فرموده اند، حفظ استقلال کشور مورد توجه و تاکید قرار داده است که تولیدکنندگان و مدیران ما باید به آن توجه ویژه داشته باشند و مدیران بادی عرضه تولید صحیح داشته باشد و در جنگ فرهنگی نیز باید دشمن را شکست دهیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار