در قالب یک نظرسنجی، پیش‌بینی ۱۰ کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار و شاخص کل بورس در هفته پیش رو گردآوری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - در قالب سوالی سه گزینه‌ای از ۱۰ کارشناس بازار سرمایه، در مورد پیش‌بینی روند شاخص کل بورس در هفته پیش رو که منتهی به چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ است، نظرسنجی صورت گرفت.

سوال و نتایج این نظرسنجی به همراه نظرات تکمیلی و کوتاه کارشناسان به شرح زیر است:

روند بازار سرمایه و بازدهی هفتگی شاخص کل بورس در هفته آتی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

۱. مثبت. افزایشی

۲. بدون تغییر چشمگیر (کمتر از ۱ درصد)

۳. منفی. کاهشی

شما مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان می‌توانید نتیجه این نظرسنجی را در نمودار زیر مشاهده کنید.

نظرسنجی

همچنین در جدول زیر، علت انتخاب گزینه‌ها توسط کارشناسان توضیح داده شده است. 

نام کارشناس توضیحات
کورش آسایش گزینه اول. ارزش معاملات نسبت به قبل بهتر شده ولی همچنان پایین بوده و ابهامات وجود دارد اما وضعیت کلی بازار خوب است.
فردین آقابزرگی گزینه دوم. محتمل بودن کاهش نرخ دلار به واسطه حصول توافق مقطعی در برجام، عدم رفع ابهامات محاسبه مالیات و تعرفه برخی محصولات پتروشیمی.
نوید اختری‌زاده گزینه دوم. رسیدن قیمت سهم اکثر صنایع به محدوده‌های مقاومتی کوتاه مدت و افت قیمت دلار در بازار آزاد به دلیل انتشار اخبار مثبت از مذاکرات وین.
آراد پورکار گزینه اول. با در نظر گرفتن افزایش ارزش معاملات فعلا مشکلی تا رسیدن به سقف کانال نزولی نداریم.
علیرضا تاجبر گزینه اول. حمایت های خوبی طی هفته گذشته از بازار سهام انجام شده و شاهد ورود نقدینگی به بازار هستیم. با مشخص شدن ابهامات بودجه 1401 و گشایش های سیاسی شاهد تثبیت روند صعودی خواهیم بود.
محمد خبری‌زاد گزینه دوم. به احتمال زیاد بازار هفته بعد خنثی خواهد بود.
ندا رضایی گزینه اول. با توجه به از سرگیری مذاکرات برجام و بهبود حجم معاملات، روند بازار در هفته آتی مثبت پیش‌بینی می‌شود.
بابک سالاروند گزینه دوم. همچنان جریان نقدینگی به سمت صندوق‌های درآمد ثابت است و در هفته گذشته شاهد صعود شاخص کل بودیم، البته با ارزش کم معاملات در نهایت خوش‌بینی شاخص را بدون تغییر چشمگیر پیش بینی می‌کنم.
حسین مریدسادات گزینه اول. با توجه به بالا رفتن ارزش معاملات، اخبار منتشر شده از برجام و موقعيت زمانى كنونى، انتظار مى رود كه هفته پيش‌رو متعادل و مثبت باشد و تنها نگرانى موجود در بازار عرضه صف هاى خريد در آخرين روز كارى هفته گذشته است كه باعث شد شاخص كل و شاخص هم وزن در محدوده اصلاحى صفر تابلو هفته كارى گذشته را به اتمام برسانند.
علی ملک لی گزینه دوم. با توجه به وضعیت تکنیکالی شاخص کل کمی نیاز به استراحت داریم که احتمالا در همین حوالی درجا برند.

با انتخاب ۵۰ درصدی هر دو گزینه اول (افزایشی) و دوم (بدون تغییر چشمگیر)، ریزش شاخص کل طی هفته آینده بعید به نظر می‌رسد و به احتمال زیاد شاهد بازاری نوسانی با برآیندی مثبت باشیم.

لازم به ذکر است نتایج این نظرسنجی و تحلیل کارشناسان، نظر باشگاه خبرنگاران جوان نبوده و سیگنال بورسی و توصیه به خرید یا فروش محسوب نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار