امام جمعه تبریز مطرح کرد؛

کم کاری مسئولان علت مهم مشکلات معیشتی

امام جمعه تبریز گفت: بخش عمده‌ای از مشکلات معیشتی مردم ناشی از تصمیم‌گیری‌های غلط و کم‌کاری‌های برخی مسئولان است.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز - حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه تبریز که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مصلای امام خمینی برگزار شد، به نابسمانی‌های اقتصادی در دهه ۹۰ و عبرت‌ها و هشدار‌ها اشاره کرد و گفت: همان‌طور که رهبر انقلاب گفتند، آمار اقتصادی کشور در دهه ۹۰ حقا و انصافا خرسندکننده نیست.

 اینکه درباره معیشت مردم اظهار نگرانی می‌کنیم و رهبری هم اظهار نگرانی کردند به این منظور است که تحریم اثر دارد، ولی عامل مشکلات صرفا تحریم نیست، زیرا بخش مهمی ناشی از برخی تصمیم‌گیری‌های غلط و‌کم کاری است که می‌توانست اینگونه نباشد.

 سخنان رهبری در نارضایتی از وضعیت معیشتی و انذار ایشان باید برای دولتمردان کنونی، مجلس و قوه قضائیه مورد توجه باشد چراکه بارگاه امید در روحیه جهادی دولت دیده می‌شود که باید نه تنها به بدنه میانی دولت تسری یابد بلکه باید تمام عرصه‌ها را در برگیرد.

این انذار رهبر باید برای آن کسانی که مسئولیت داشتند، ولی به وظیفه خود  عمل نکردند مایه خجالت باشد و برای مدیران فعلی الزام‌آور باشد.

 قوای سه گانه باید به دغدغه رهبر معظم انقلاب بیش از پیش توجه کنند.

 آمریکایی‌ها گمان می‌کردند با رحلت امام و خلا رهبری، جنگ قدرت ایجاد می‌شود و دوره جدید دیگر انقلاب نخواهد بود، ولی رهبری هوشمندانه امام خامنه‌ای و حرکت در مسیر امام و انقلاب، غلط بودن این محاسبات را اثبات کرد.

 امسال هم به علت کرونا راهپیمایی ۲۲ بهمن مثل همیشه نخواهد بود، ولی تجمع مردمی در قبل از نماز جمعه برگزار و سخنرانی و قطعنامه بیان خواهد شد.

 نیروی هوایی در دل مردم است، زیرا کاری کرد که کمر دشمن را شکست چرا که طاغوت بر این باور بود که نیروی هوایی همیشه با آن‌ها است، ولی این نیرو به حضرت امام ادای احترام کرد و در هشت سال دفاع مقدس هم با جان و دل جنگید و در روز اول جنگ با ۱۴۰ فروند هواپیما به قلب بعثی‌ها حمله کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.