جمهوری‌خواهان خواستار توضیح نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به کنگره درباره مذاکرات برجامی در وین شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان - گروهی از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا خواستار برگزاری جلسه استماع درباره مذاکرات وین با حضور رابرت مالی شدند.

به گزارش واشنگتن فری بیکن، رابرت مالی که از سال گذشته ریاست تیم مذاکره‌کننده در گفت‌وگو‌های وین را برعهده دارد، از زمان تصدی این سمت، با وجود درخواست جمهوری‌خواهان در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان از او برای ارائه توضیحات رباره مذاکرات وین، در کنگره حاضر نشده است.

درخواست این جلسه توجیهی در حالی صورت می‌گیرد که گزارش‌های مبنی بر آشفتگی تیم مذاکره‌کننده آمریکا همزمان با استعفای ۳ نفر از اعضای این تیم به گوش می‌رسد. جمهوری‌خواهان همچنین نگران این هستند که رابرت مالی درخواست‌های ایران مبنی بر کاهش تحریم‌ها را قبول کند.

در درخواست جمهوری‌خواهان به وزارت خارجه آمریکا آمده است: «آقای مالی در حال اخراج کسانی است که با او مخالف هستند. با استعفای اخیر ریچارد نفیو، معاون نماینده ویژه در امور ایران، که بنا بر گزارش‌ها به دلیل حمایت از اعمال فشار بیشتر بر ایران، مجبور به کناره‌گیری شد، زمان آن فرا رسیده است که آقای مالی در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان حاضر شود تا به سوالات پاسخ دهد. برایان هوک، نماینده دولت ترامپ در امور ایران در طول مدت تصدی خود در این سمت، بار‌ها کنگره را در جریان قرار داد.»

پیش از این نیز کمیته روابط خارجی سنای آمریکا اعلام کرده بود که قرار است جلسه‌ای در تاریخ ۹ فوریه (۲۰ بهمن) درباره تحولات اخیر مذاکرات وین برگزار شود. همچنین از رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران خواسته شده تا در این جلسه حاضر شده و درباره مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای ای ایران به سناتور‌ها گزارش دهد.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که مقامات غربی اعلام کرده‌اند که مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای ایران وارد مراحل نهایی خود شده و مذاکره‌کنندگان به پایتخت‌های خود بازگشته‌اند تا مشورت‌هایی برای اقداماتی که در روز‌های آینده باید انجام دهند، دریافت کنند و دور هشتم مذاکرات، دور نهایی خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار