اوکراین سرباز‌های خود را برای انجام تمرینات نظامی به منطقه چرنوبیل فرستاده است که همچنان امکان آلودگی هسته‌ای در آن وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان - سربازان اوکراینی روز جمعه به انجام رزمایش نظامی در شهر متروکه «چرنوبیل» پرداختند.

به گزارش نیویورک پست، رزمایش نظامی اوکراین در منطقه «پریپیات» در نزدیکی نیروگاه اتمی متروکه چرنوبیل برگزار شد.

پرپیات تقریباً ۱۰ مایل از مرز بلاروس فاصله دارد. جایی که انتظار می‌رود انتهای ماه جاری میلادی ۳۰ هزار سرباز روس به انجام رزمایش نظامی در آن بپردازند.

ماه گذشته نیویورک تایمز گزارش داد که دولت کی‌یف سربازان را به منطقه ممنوعه چرنوبیل فرستاده است. اسکای نیوز نیز در همین خصوص گزارش داده است که در دو ماه گذشته حدود ۷ هزار و ۵۰۰ مرزبان اوکراینی در این منطقه مستقر شده‌اند.

پس از انفجار هسته‌ای در سال ۱۹۸۶ در نیروگاه اتمی چرنوبیل، این شهر به طور کلی تخلیه شد. بخش‌هایی از این شهر از ده سال گذشته برای برخی گردشگران قابل دسترس بوده است، اما گفته می‌شُد گردشگران در طول سفر حق ندارند هیچ سازه یا گیاهی را لمس کنند یا روی زمین بنشینند.

مقامات اوکراینی علت رزمایش‌های نظامی را خطر حمله احتمالی روسیه عنوان کرده‌اند. این در حالی است که ادعای حمله بار‌ها از سوی مقامات روسی رد شده است. در بحبوحه افزایش تنش بین روسیه و اوکراین، آمریکا در حال افزایش حضور نظامی خود در شرق اروپا است و گفته می‌شود فردا (شنبه) اولین گروه از سربازان آمریکایی وارد خاک لهستان خواهند شد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
عجب سربازای احمقی
آخرین اخبار