سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: کسانی که هر ۳ دز واکسن کرونا را تزریق کرده اند در صورت ابتلا به کرونا علائم کمتر و کوتاه مدتی دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - دکتر ارسلان خالدی فر گفت: هم اکنون در پایگاه‌های واکسیناسیون کووید ۱۹ استان، واکسن به اندازه کافی موجود است.

توصیه می‌شود، سالمندان، بیماران مزمن و افراد بالای ۱۸ سال برای دریافت دز سوم واکسن کرونا به پایگاه‌های واکسیناسیون استان مراجعه کنند.


بیشتر بخوانید


میانگین دریافت واکسن کرونا در هفته گذشته از سوی هم استانی‌ها مطلوب ارزیابی شد.

در این پیک از بیماری، درگیری کودکان و دانش آموزان به سویه امیکرون افزایش یافته است.

با توجه به سرعت انتشار بالای سویه امیکرون، وضعیت رنگ بندی شهرستان‌ها روزانه تغییر می‌یابد.

از ویژگی‌های سویه امیکرون بروز علائمی شبیه آنفلوانزا یا سرماخوردگی شدید است و فرد در ابتدا دچار گلو درد و برخی مواقع همراه با خارش گلو است که این ویژگی منحصر به سویه امیکرون می‌باشد.

احساس بدن درد، تعریق، تب و لرز و سردرد و معمولا پس از یکی دو روز آبریزش بینی و گرفتگی صدا از علائم غالب سویه امیکرون است.

کسانی که هر ۳ دز واکسن را تزریق کرده اند علائم کمتر و کوتاه مدت طی می‌شوند، اما کسانی که واکسیناسیون تکمیل نکرده اند علائم رو به شکل جدی تری طی می‌کنند.

چون افراد زیادی مبتلا می‌شوند افراد مسن و دارای بیماری‌های زمینه‌ای ممکن است نیازمند مراجعه به مراکز درمانی و بستری پیدا کنند و بد حال شوند لذا توصیه اصلی ما بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای ابتلای کمتر به این بیماری است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار