حزب جمهوری خواه اقدام اخیر برخی نمایندگان این حزب در کمیته تحقیقات کنگره علیه دونالد ترامپ را به شدت محکوم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان- حزب جمهوری خواه آمریکا اقدام اخیر لیز چنی و آدام کینزینگر، دو نماینده این حزب را به دلیل پیوستن به تیم تحقیقات کنگره برای تکمیل پرونده‌های دونالد ترامپ پیرامون دست داشتن رییس جمهور سابق آمریکا در حادثه ۶ ژانویه را به شدت محکوم کرد.

به گفته خبرگزاری رویترز، حزب جمهوری خواه آمریکا در بیانیه‌ای این اقدام چنی و کینزینگر را خلاف قانون اساسی آمریکا و حمله به گفتمان سیاسی مشروع در این کشور عنوان کرد.

چنی و کینزینگر تنها چهره‌های جمهوری خواه حاضر در کمیته تحقیقات کنگره هستند که با دموکرات‌ها برای تکمیل پرونده‌های اتهامی علیه ترامپ و نزدیکانش همکاری دارند. 

در حال حاضر، کمیته تحقیقات کنگره در حال تکمیل پرونده‌هایی در مورد این است که چه کسی از حلقه نزدیکان و اطرافیان دونالد ترامپ به طور مستقیم در برنامه ریزی و سازمان دهی حمله ۶ ژانویه به ساختمان اصلی کنگره نقش داشته است.

کمیته ملی جمهوری خواهان در بیانیه ای ضمن محکوم کردن اقدام چنی و کینزینگر آن‌ها را به همدستی با دموکرات‌ها برای آزار و اذیت شهروندان عادی و فرار از گفتمان سیاسی متهم کردند.

در حال حاضر کمیته تحقیقات کنگره می‌گوید مدارکی در دست است که نشان می‌دهد دونالد ترامپ به طور مستقیم در سازمان دهی حمله ۶ ژانویه به کنگره نقش داشته است. اگر این اتهامات ثابت شوند رییس جمهور سابق آمریکا ممکن است تحت پیگرد قضایی قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار