آمار ابتلا به سویه امیکرون در ایالت‌های مختلف آمریکا بار دیگر رکوردی جدید به ثبت رساند.

باشگاه خبرنگاران جوان- طبق آمار منتشر شده توسط مراکز بهداشتی و درمانی در آمریکا از ۱۲ دسامبر تا به امروز بیش از ۱۰۰ هزار نفر در این کشور بر اثر ابتلا به سویه‌های مختلف ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

به گفته خبرگزاری رویترز، این آمار در حالی منتشر می‌شود که بیمارستان‌های آمریکا این روز‌ها در حال فوق العاده به سر می‌برند و آمار بستری در ایالت‌های مختلف به شدت رو به افزایش است.

به دلیل قدرت سرایت پذیری بالای سویه امیکرون نسبت به سایر سویه‌های کرونا آمار مبتلایانی که نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند در آمریکا رو به افزایش است به طوری که سیستم مراقبت‌های بهداشتی این کشور در هفته‌های اخیر به شدت تحت فشار قرار گرفته است. 

به گفته کارشناسان، بیشتر افرادی که در حال حاضر به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های آمریکا بستری می‌شوند از جمله افرادی هستند که هنوز هیچ کدام از دوز‌های واکسن کرونا را دریافت نکرده اند.

داده‌ها همچنین نشان می‌دهد به دلیل بالا بودن میانگین سنی جامعه آمریکا ممکن است امیکرون سخت تر از آفریقا در این کشور شیوع پیدا کند. طبق آخرین آماری که روز گذشته در آمریکا منتشر شده تعداد کل جانباختگان کرونا از ابتدای همه گیری از مرز ۹۰۴ هزار نفر گذشت که این تعداد از کل جمعیت ایالت داکوتای جنوبی بیشتر است.

آمریکا هم اکنون بالاترین میزان مرگ و میر کرونا را در میان کشورهای جهان دارد. روسیه، برزیل و هند بعد از آمریکا در رتبه‌های بعدی قرار تلفات همه گیری کرونا قرار دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
هشتصد هزار تاشون رو ترامپ کشته بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
کرونا فقط اومده برا پیرا
آخرین اخبار