مدیرعامل شرکت بازیافت کرمانشاه،گفت : زیانی که از محل فعالیت زباله‌گرد‌ها و از دست رفتن زباله‌های مفید در طی سال در کرمانشاه رخ می‌دهد، بین ۶۰ تا ۸۰ میلیارد تومان است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- هایده شیرزادی گفت : بیشتر افرادی که به زباله گردی روی می‌آورند معتادان هستند. البته مشکلات اقتصادی و بالا رفتن هزینه‌های زندگی شده باعث شده افراد دیگری هم در این زمینه وارد شوند.

به گفته مدیرعامل شرکت بازیافت کرمانشاه بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته از هر ۱۰ زباله گرد حداقل هفت نفر آن‌ها معتاد هستند.

موضوع زباله گردی به نوعی توسط دولت‌ها پذیرفته شده، حتی می‌توان گفت زباله گرد‌ها توسط افرادی اجیر می‌شوند و این افراد سوله‌های بزرگی برای خود ترتیب داده و زباله‌های ارزشمند را برمی‌دارند.

در برخی موارد کسانی که زباله گرد‌ها را اجیر می‌کنند، تامین مواد مخدر آن‌ها را هم بر عهده می‌گیرند.

کمتر از ۱۰ درصد زباله‌های ارزشمند و قابل بازیافت به شرکت بازیافت می‌رسد.

نزدیک به ۵۰ تا ۶۰ تن در روز زباله ارزشمند توسط زباله گرد‌ها از دست می‌رود که اگر بخواهیم ارزش ریالی آن را برآورد کنیم به حدود ۶۰ تا ۸۰ میلیارد تومان در سال می‌رسد که رقمی قابل توجه است.

این میزان بدون احتساب زباله‌های ارزشمندی است که توسط خود واحد‌های تجاری، صنفی، اداری و... به فروش می‌رسد و اگر این بخش را هم اضافه کنیم رقم بسیار بیشتری خواهد شد .

منبع ایسنا

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.