سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: ۲ میلیون دز واکسن کرونا طی دو سال گذشته در سطح استان تزریق شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - علی محمدیان گفت: در دو سال گذشته خدمات بهداشتی و درمانی در استان اردبیل با جدیت خوبی در حال اجرا بوده که به همین منظور ۳۲ هزار نفر بستری، ۲۹ هزار نفر ترخیص، ۲ هزار و ۶۲۴ نفر فوتی، ۱۰۰ هزار نفر سی‌تی‌اسکن و تست پی‌سی‌آر ۱۱۶ هزار نفر انجام یافته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: واکسیناسیون ۲ میلیون نفر نیز طی این مدت انجام یافته و از هفته گذشته واکسیناسیون گروه سنی ۹ تا ۱۲ در استان شروع شده و ادامه دارد که امیدواریم با پوشش حداکثری مردم استان اردبیل از واکسیناسیون بتوانیم در بحث کرونا جزو استان‌های پیشگام باشیم و مشکل استان را در این زمینه به حداقل برسانیم.

محمدیان می‌گوید: پیک ششم با سویه امیکرون از ۱۰ روز قبل به صدا درآمده و متاسفانه شاخص کرونایی در استان اردبیل با روند صعودی رقم زده است، به طوری که مراجعه سرپایی به مراکز بهداشتی افزایش ۴ برابر پیدا کرده و بستری‌ها نیز رشد ۲ برابری داشته و متاسفانه حتی در بخش آی‌سی‌یو بستری‌های دوبرابری داریم که ۲۰ درصد کودکان درگیر شده‌اند.

او گفت: هر چند سویه جدید عوارض ریوی کمتر با احتمال بستری و بدحال شدن کم‌تری دارد، اما این موضوع به منزله این نیست که قدرت کشندگی پایین‌تری داشته باشد، بلکه به خاطر قدرت سرایت بالا در بسیاری از کشور‌های اروپایی تعداد مبتلایان و مرگ و میر ۵ برابر بیشتر از موج قبلی است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: همکاری مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از موازین و قوانین حائز اهمیت در این زمینه سبب می‌شود تا بتوانیم شرایط را بهتر و موفق‌تر مدیریت کنیم و از مردم خواهشمندیم با دریافت دوز سوم واکسن ۹۰ درصد از بروز علائم سویه اومیکرون جلوگیری کرده و مانع بسیار مهمی از بدحالی بیماران و بستری آی‌سی‌یو خواهد بود.

محمدیان می‌گوید: درصدد هستیم از بحرانی شدن استان اردبیل جلوگیری کنیم چرا که جلوگیری از وضعیت قرمز برای ما جزو اولویت‌های اساسی و ضروری است و از هم‌استانی‌ها و اردبیلی‌ها انتظار داریم تا از حضور در مراسمات و تجمعات به شدت پرهیز کنند و تا زمان برگشت به وضعیت عادی مشارکت همه‌جانبه داشته باشند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.