۳ طرح در بهزیستی کرمان افتتاح شد

با حضور مسئولان استانی اولین مرکز اقامتی و مرکز ترک اعتیاد بانوان ،نخستین مرکز بازی های سالمندان و مرکز درمان TCدرکرمان افتتاح شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان -علیرضا وحید زاده سرپرست بهزیستی استان کرمان گفت: در سال‌های گذشته چند نمونه از مراکز ترک اعتیاد در حوزه بانوان شروع به کار کردند، اما به دلایل مختلف همه آن‌ها تعطیل شدند لیکن مجموعه خیریه تولدی دوباره و مسئولان آن سالها است که در مسئله ترک فعال هستند و امیدوارم که این تلاش و همت آن‌ها تداوم داشته باشد.

او با اشاره به اینکه یکی از مهمترین چالش‌ها مسائلی است که بعد از ترک برای این عزیزان اتفاق می‌افتد، می‌گوید: ماباید برای آینده این بانوان برنامه داشته باشیم که این دوستان همچنان پاک بمانند و موضوع اصلی پاک ماندن است.

به گفته وحید زاده سازمان بهزیستی از چندین سال قبل تسهیلات کم بهره‌ای را در اختیار معتادان بهبودیافته قرار می‌دهد و طبق ضوابط برای افرادی که از پاک بودن و بهبودی شان مدت یک سال بگذرد این تسهیلات کم بهره تعلق خواهد گرفت.

وحید زاده با تاکید بر اینکه برای بهبودیافتگان حمایت‌های درون سازمانی و برون سازمانی تعلق خواهد گرفت، می‌گوید: دوره درمان در کمپ‌ها تعریف شده است و بنا به استاندارد‌های جهانی مددجویان دوره سم زدایی را در این مراکز طی می‌کنند و پس از آن مددجویان می‌توانند از ارائه خدمات مختلف ازجمله خدمات خانه‌های بین راهی بهره ببرند.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان کرمان گفت:در خصوص درمان بچه‌هایی که به معضل اعتیاد دچار شده اند، دانشگاه علوم‌پزشکی ورود خواهد کرد.اما در بحث نگهداری فرزندان این افراد اگر دستگاه قضا خانواده را غیر موثر تشخیص دهد بنا به دستور قاضی برای آن فرزند خانواده پیدا می‌شود، اما اگر مادری برای پاک شدن و حفظ فرزند بدنبال پاکی خود است حتما راهکاری ارائه خواهد شد.

افتتاح نخستین مرکز بازی هاو مرکز شتابدهی حوزه فناوری سالمندان کرمان

حمیدرضا کاشف، مدیر مرکز شتابدهی سلامت بنیان و بازی‌های سالمندان حال خوب گفت: شرکت تعاونی سلامت بنیان حال خوب از سال ۱۳۹۸ با تأسیس یک مرکز نگهداری آموزشی توانبخشی روزانه کار خود را آغاز کرد و تا بهمن ماه ۱۳۹۸ مقارن با شیوع ویروس کووید ۱۹ خدمات خود را به صورت حضوری به مراجعه کنندگان ارائه داد.

به گفته او بعد از این اتفاق به دلیل اینکه سالمندان جزو گروه پرخطر بودند، ما به ناچار به فراخور رنگ بندی مناطق مختلف طبق دستورالعمل سازمان بهزیستی و ستاد کرونا خدمات خود را به صورت غیرحضوری ارائه دادیم.

کاشف می‌گوید: سپس از اواسط سال ۹۹ در صدد برآمدیم که بحث فناوری را به مجموعه خدمات خود اضافه کنیم که در نهایت در خرداد ماه ۱۴۰۰ فعالیت‌های خود را با ایجاد نخستین مرکز شتابدهی فناوری سالمندی در استان کرمان آغاز کردیم.

به گفته او تیر ماه ۱۴۰۰ یک رویداد در این مرکز شتابدهی برپا شد که در آن ۴۲ ایده از سراسر کشور و یک ایده از خارج کشور به کارگروه رسید که بعد از پروسه داوری یک استارت آپ ویکند برگزار کردیم و در پایان سه ایده به عنوان طرح برتر انتخاب شدند.

مدیر مرکز ارائه خدمات سالمندی حال خوب گفت: در هفته سالمند شعار سازمان بهداشت جهانی «استفاده از فناوری به صورت عادلانه برای همه سنین» بود که نشان می‌داد، ما چند گام جلوتر از این شعار پیش رفتیم و اکنون نیز در مسیر درست در حال حرکت هستیم.

کاشف گفت: در صدد هستیم، علاوه بر فاز اول این مجموعه که امروز افتتاح شد تا پایان سال، میز خدمت دولت الکترونیک، کافی نت، مرکز آموزش فنی و حرفه ای، مرکز جامع مشاوره روانشناسی سالمندان و ... را به بهره برداری برسانیم تا این قشر بتوانند، تمام خدمات را به صورت کامل دریافت کنند.

همچنین  مرکز درمان اجتماع مدار T.C به همت بخش خصوصی در کرمان افتتاح شد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: ترک اعتیاد ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مددجوی بهزیستی از کرمان باغین
۰۱:۵۱ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
ریئس مهد کودک کی هست انشاالله سرت سلامت موفق باشی گوگوری مگوری ......................
آخرین اخبار