از امروز صورت می گیرد؛

آغاز عرضه برنج با نرخ مصوب در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

سوداگری‌ها در بازار اقلام اساسی، سرآغازی برای عرضه گسترده این اقلام از طریق فضای مجازی آن هم بدون واسطه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - عرضه اینترنتی برنج و سیب زمینی آغاز شد. نوع جدید عرضه ای که هرچند به علت وجود گرانی در برخی محصولات آغاز شد اما مقدمه ای برای حذف دلالان و برهم زنندگان بازار اقلام اساسی هم هست.

 

 

 

چرا برنج و سیب زمینی گران شد؟/ کاهش تولید مهم ترین دلیل نوسان قیمت برنج

 به علت خشکسالی در هنگام کشت برنج از ابتدای سال قیمت برنج مرتب در حال افزایش بود.

آمارها نشان می دهد که قیمت هر کیلو برنج طارم در ابتدای فصل برداشت ۴۰ تا ۴۲ هزار تومان بود که با جهش چشمگیر به ۸۰ هزار تومان رسیده است.

 مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و در راس آن وزیر جهاد کشاورزی می گوید که تولید بواسطه خشکسالی ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش یافته است، اما در مقابل انجمن واردکنندگان برنج نظر دیگری دارد.

 در مدت ممنوعیت واردات به سبب حمایت از تولید داخل، بازرگانی داخلی اقدام به عرضه ۱۰۰ هزار تن برنج کرد.

دلال باعث گرانی برنج شد نه خشکسالی

خاکزاد مشاور نظام صنفی می گوید: امسال کاهش تولید برنج در حدی نیست که بتواهد تاثیر جدی بر بازار بگذارد و اختلاف ۷۰ تا ۷۵ درصدی برنج با استان های شمالی ناشی از سودجویی دلالان و واسطه گران است.

با توجه به اذعان انجمن تولیدکنندگان برنج مبنی بر کاهش ۱۰ تا ۱۸ درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل، جای این سوال مطرح است که علت گرانی چشمگیر برنج در بازار چیست؟

هر چند انجمن تولیدکنندگان برنج معتقدند که شبکه های نظارتی خود را به خواب زدند چرا که تنها قیمت برنج نیست که با استان های شمالی اختلاف معنادار دارد، بلکه کیفیت در تهران به سبب ۱۰ تا ۱۲ درصد ناخالصی اختلاف دارد که کسی پاسخگو نیست.

در سمتی دیگر از سودجویی ها، سیب زمینی به علت سیل در کرمان نیز دوار خسارت شده و آن هم به جرگه گرانی ها پیوست.

سیب زمینی نو بیست روز دیگر به بازار می آید

هر چند با تغییر فصل طبق روال همه ساله قیمت سیب زمینی به سبب هزینه های انبار بالاست، امسال بنابر گفته اتحادیه میوه و سبزی صادرات هم مزید بر علت شده تا قیمت دچار نوسان شود که با ورود محصول نو طی ۲۰ تا ۲۵ روز آینده انتظار می رود بازار به آرامش برسد.

وزیر جهاد کشاورزی می گوید که هم اکنون ۶۰۰ هزار تن سیب زمینی در انبارها موجود است و سیب زمینی مناطق خوزستان و جیرفت به زودی در بازار عرضه می شود که با این وجود مشکلی در عرضه نداریم.

ساداتی نژاد با تاکید بر این موضوع که رفتارهای سوداگران نباید بر بازار مصرف اثر بگذارد، گفت: کشاورزی بنگاه اقتصادی است که واردات و صادرات هر دو در کنار یکدیگر باید باشد، کمااینکه برای جلوگیری از رفتارهای سوداگرانه و تنظیم بازار داخل واردات ۱۰۰ هزار تن سیب زمینی در دستور کار قرار گرفته است.  

۱۵۰ هزار تن عرضه برنج طی یک ماه

سیف مدیرعامل بازرگانی دولتی از توزیع ۱۵۰ هزار تن برنج توسط شبکه های توزیع از اول بهمن خبر داد و گفت: در حوزه ذخایر برنج خارجی هیچ‌گونه مشکلی نداریم و برای حفظ آرامش بازار، توزیع برنج وارداتی تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

مدیرعامل بازرگانی دولتی قیمت هر کیلو برنج پاکستانی را ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان، تایلندی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان و هندی ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

بنابر آمار اعلامی وزارت جهاد کشاورزی سالانه ۳ میلیون تن برنج در کشور مورد استفاده قرار می گیرد که بنابر گفته مدیرعامل بازرگانی دولتی تولید برنج از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن کاهش یافته که کمبود عرضه منجر به ایجاد شوک بازار و گرانی قیمت در بازار شده است.

رضازاده مشاور وزیر جهاد کشاورزی می گوید: با توجه به عدم کمبود برنج و ذخایر ۳۰۰ هزارتنی برنج ایرانی در مازندران و گیلان، عرضه گسترده برنج توسط اتحادیه و فروشگاه های زنجیره ای آغاز می شود.

احتمال وجود انبار احتکار برنج وجود دارد

بنابر اظهار نظر برخی فعالان بازار مبنی بر احتکار برنج در انبارهای شمال، بازرسی جز وظایف وزارت جهاد کشاورزی است که در این راستا زنجیره تولید و توزیع برنج از مزرعه تا مراکز فروش مورد رصد قرار گرفته و هم اکنون به این کار مشغولیم و افزایش نظارت‌ها در دستور کار است.

 بنابر تصمیمات اخیر قرارگاه امنیت غذایی مقرر شده که ۱۰۰ هزار تن سیب زمینی از مزارع گواهی شده خارج از کشور تحت نظارت سازمان حفظ نباتات برای مصارف صنعتی، خوراکی و بذری وارد می شود که با قیمت ۱۰ هزار تومان از روز شنبه در سطح میادین عرضه شده است. 

 همچنین قادری فر مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی خبر داد:برای تنظیم بازار، توزیع برنج در فروشگاه‌های زنجیره‌ای از پنجشنبه آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
من رفتم برنج 1121پاکستانی به قول خودشون تنظیم بازار گرفتم بازش کردم برنج هندی بود اونم آشغال بوی کهنگی میداد وقتی دولت بامردم اینکارروبکنه از دلال چه انتظار خدانگذره حالا این برنج روکی برمیداره بگی مطمئنم که میگن ماکه توش نیستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
برنج ایرانی برای غیر ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
روی کیسه نوشته مثبت و منفی سیصد گرم،
هیچ کیسه ای که بیشتر از ده یا پنج کیلو نیست همشون کم دارن
سیصد گرم برنج شیرودی میشه دوازده هزار و ششصد تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
شما برید اینترنت سرج کنید هند چه برنج های مرغوبی دارد .
ولی وارد کننده میرود ارزانترین بی‌کیفیت ترین را ارزان میخرد وارد ایران میکند که برایش سود داشته باشد .امنیت غذایی نداریم دیگه از دست این وارد کننده ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
خدا از دلال نگزره،،،گرانی زیر سر اینها و پشت پردها،،هست
خدا کنه این طرح در مورد ماشین مسکن،،غیره ادامه پیدا کنه
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۶:۲۹ ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
آدمی که به کما رفته با استامینوفن درست نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
با هر کارت ملی سرپرست خانوار یک کیسه برنج بدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
بهتر نیست ابتدا سایت بازرگام که متولی توزیع اقلام هست را بررسی کنید بعد اقدام درج خبر کنید. عدالتی در توزیع اقلام وجود ندارد!!! تمام اقلام عمددتا به تهران اختصاص یافته به برخی از استان ها فقط سیب زمینی رسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
من در کازرونم امروز به بیشتر فروشگاه برای برنج هایی که اینقدر تبلیغ می کنید رفتم باخوشحالی همه میگفتن بنده خدا سر کاری وخبرنداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
# پروفایل پرچم ایران عزیز
United States of America
ناشناس
۲۱:۱۳ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
شهرستانی ها هم آدم ان. شما از تهران نرخ اعلام می کنید توی شهرهای کوچک بهوونه میشه دست کاسبها که همه چی را گرون کنن. خبری هم از فروش اینترنتی و فروشگاه زنجیره ای نیس. اصلا شهر کوچک و روستا فروشگاه زنجیره ایش کجا بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
همش در حد حرفه وگرنه هیچ فروشگاهی برنج دولیتی نداره نه تنها برنج بلکه هیچ چیز دولتی وجود ندارد همه آزاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
مشکل گرانی برنج احتکار آن است ولی چون متعلق به نو چشم‌هایی است که دولت جرات برخورد ندارد
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۲۰:۰۴ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
به نظر من بزرگترین دلال خوده دولت هستش
الان هم با افزایش قیمت اینا و به اصطلاح پخش یارانه ای بازم سودش نصیب دولت می شه ، از دلال بازی در صنعت خودرو گرفته تا کشاورزی همه و همه به نظر این حقیر مقصرش دولته ، فردا هم میان سره خرید برنج بالای 5 کیلو گرم یه مالیات تصویب میکنن این وسط قشر ضعیف هر روز هر روز دارن ضعیف تر میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
دیره داداش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
آقای رییسی نابودمان کردی درچهارسال اول که همیشه ثباتی ایجادمی شدشما همان ثبات را ایجادنکردید درزمان انتخابات فرمودیدنتوانم کشوررا درست اداره کنم استعفا می دهم هنوز فکر می کنید زمانش نرسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
دل خوشی نیست،،،اما بزار یک سالی از ریاست بگزره بعد این بگو،،،کاری که روحانی با این کشور کرد هشت سال جنگ نکرد،،،،بزار یک دوره ریاست بگزره بعد این حرف باید گفت،،،،انشالله گامی برداشته شده،اقا ریسی آخرین امید مردم هست،توکل بر خدا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
با کد ملی بدهید ، نظم ان از بین نمی رود و بیگانگان منتفع نمی شوند .
و افرادی هم که ایرانی هستند ، و شناسنامه ندارند ، برایشان باید چاره ای کرد .
و افرادی هم که تابعه ایران می خواهند ، تکلیف خودشان را معلوم کنند .
به غیر از این باشد ، پول ملت هدر می رود و دوباره دلال روباه صفت موذی ، نفوذ می کند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
پارسال همین موقع با توزیع مرغ ، کرونای دلتا رو همه گیر کردید امسال هم با برنج ، امیکرون رو گسترش میدید ،،،،واقعا هدفتون تنظیم بازار نیست ،گسترش بیماریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
برای این شاهکار یک نفر اسفند دود کنه . یه وقت چشم نخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
لرستان بروجرد دورود چنان برنج احتکار کردن که کسی جرات نداره بهشون بگه تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
الان میگن مشکلات دوره ی روحانی . روحانی از احمدی نژاد گرفت تا 4 سال اول همه چی اوکی بود . بعد میگن دلار ؟؟؟؟؟ مطمئن هستم آمریکا و روسیه برای آینده ما برنامه دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
از کجا میفهمید دلال میخره یا مردم ؟؟؟ اگر یک نفر 100 کیلو بخواد میدهید یا محدود میدهید ؟؟؟
شهرستان چطوری پخش میشه؟ چون فکر کنم فقط کلان شهر تهران مشهد و اصفهان(اگر کسی میدونه بنویسه)پخش میشه پس بقیه شهرستان و روستا ها چطور بگیرن؟؟؟
برنج خارجی هم خوبش باشه فکر نکنم اینها خوب باشن؟؟؟بیشتر حس میکنم نون سالم تر هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
دلال هم یه دستش تو دست مسوولان حکومتیه وگرنه از کجا میتونه اینهمه برنج احتکار کنه؟ عدم نظارت و سرکشی و نداشتن برنامه منسجم عاقبتش همینه. به امید ایرانی مستحکم و نه دروغین
Iran (Islamic Republic of)
بر
۱۷:۴۷ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
چقدر ما حقیر شدیم
Iran (Islamic Republic of)
خرزو
۱۷:۳۵ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
دیشب رفتم سی کیلو برنج کامفیروزی شیراز خریدم شد1290000تومان. خداوکیلی با خودم گفتم کاش پولدار بودم برای هر خونواده فقیر یه کیسه برنج خوب می‌خریدم .خودم کشاورزی برنج چمپه می‌کارم .ولی چندساله که زمینم خوابیده .برنجهای وارداتی یعنی آشغال حیف معده آدمی که اینگونه برنج هایی پر از سم و پلاستیک و نشاسته هست بریزی داخلش .آخه این چه وضعیه کشور مسول نمی‌خواد تا کنون هیچ مسولی نتونسته برای مردم کاری بکنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
خدایا... کسانی که در دولتهای قبل بودن وباعث شدن وضع ایران عزیز اینطوری بشه خودت جوابشونو بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
برنج ایرانی ؟مشهد که روز اول نداشت الان هم زده تمام شد این همه تبلیغ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
اینکه میگید احتمال احتکار وجود دارد شک نکنید که محتکران باعث گرانی میشن برنج تولید شده و بعد وارد شده ولی هنوز قیمت پایین نمیاد یا شکم مردم خیلی گنده شده هرچی میریزن توش پر نمیشه یامردم از سکه وزمین و طلا ناامید شدن رو اوردن به خوراک و احتکار میکنن
اگه یه انبار برنج بگیرید چیکار میکنید با برنجها و صاحب انبار؟
یه مبلغی جریمه میکنید اونم تازه از سود انبار یارو کم میشه و گرنه اصل قضیه ضرر نمیشه فقط مردمند که خون دل میخورن
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۶:۴۳ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
مرگ بر دلالان
Iran (Islamic Republic of)
Bm1
۱۶:۳۹ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
مرگ بر دلال
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۶:۱۴ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
ریشه این گرانی ها و دلال بازی بگردید پیدا کنید! هر کسی روی یک محصول متمرکز شده و احتکار میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
اینکه فقط برا کلان شهرها و مراکز استان ها است پس مردمی که در شهرستان ها و روستاها هستن چطوری باید تهیه کنن ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
ما توی شهرستان که سایت براش فعال نیس چیکار کنیم؟ فروشگاه زنجیره ای هم میگن ما با این نرخ برنج نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
خلایق هر چه لایق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
دوباره دم عید شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
سلام.خواهش میکنیم واردات گسترده برنج درجه یک هندی در دستور کار قرار گیرد و ارزان به دست مصرف کننده برسانید،واردات گسترده خودرو نیز در اولویت باشد.یکی از دلالان اصلی خودرو همین اقای نعمت بخش هست که باعث گرانی ده برابری خودرو در هشت سال دولت تدبیرو امید شده،همیشه در جیبش یک کاغذ نوشته شده اماده هست تا بگوید اهن و...گرون شده،در صورتی که در خودرو از بی کیفیت ترین مواد استفاده شده و حداقل ده برابر گرانفروشی میکنند البته اینها با قطعه سازان نیز پشت پرده قرارداد افزایش قیمت قطعه بستند و قطعه را نیز اینها گران کردند تا حرفی برای گفتن داشته باشند،خود ایشان نیز چند تا ماشین میلیاردی خارجی سوار میشه و دم از خودروی ملی میزند،بیچاره مردمی که دیگر توان خرید خودرو ندارند و جان و مالشان در جاده ها به خاطر بی کیفیتی خودرو در خطر هست،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
دقیقا احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
دقیقا باید واردات گسترده صورت گیرد تا دلالها کالاهارو مجبور بشند بریزند بازار.تنها راه واردات بدون تعرفه گمرکی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
الان کشاورز ما نداریم الان ارباب رییتی شده برگشتیم به دوران قاجار گرانی الکی زمین یک عده را ارباب کرده
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
تنها راه عینه که معلوم بشود ثروتهای افسانه ای مسولان از کجا امده خودشان و اطرافیانشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
مگه نمیدانی یا نمیدانند از کجا آمده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
خیلی خوبه من سفارش دادم سریع اوردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
التماس داریم دیگر قادر به همراهی نیستیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
کیلویی ۱۲۵۰۰ تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
ملت را فقیر کردین روز ملت هم میرسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
اقا چرا دروغ میگید برای چند کلان شهر دارید عرضه میکنید پس بقیه مردم چی ؟شهرهای مختلف چی؟ واقعا خجالت اوره همش بی برنامگی و بی تدبیری
Iran (Islamic Republic of)
Saeid
۱۳:۲۰ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
تومحل خودمونم همین قیمتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
بهانه نیاورید به علت خشک سالی وفلان قابل قبول نیست .این را حتی یک کودک ود سه ساله هم می داند که مسولین ما از بالا تا پائین دزد بی خیال مردم ومملکت فقط فکر جیب خود وخانواده خود هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
رییسی تشکر تشکر تشکر
نان گران .برنج گران.سیب زمینی گران.
فقط مانده هوا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
اولش رو خوندم منفي دادم. با اينكه به رئيسي راي دادم ولي به شدت از ايشان ملولم
United States of America
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
خیلی زحمت کشیدید خیلی ممنون
Iran (Islamic Republic of)
وزیر کشاورزی رو عزل کنید
۱۲:۵۶ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
این وزیر کشاورزی رو که اطلاعات غلط بابت علت گرانی برنج ارائه میده رو باید از وزارت عزل کرد. چون دلیل گرانی برنج خشکسالی نیست بلکه گرانی برنج بدلیل حرص و طمع
تاجران چپاولگر هست که به سود کم قانع نیستند.!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
سیدحسن
۱۲:۴۹ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
اره برنج تایلندی که خر نمیخوره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
تایلندی ها چه می خورند برنجشان فرق می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
وای جی سی جان
چرا گزارشی تهیه نمیکنید ازین خودروسازا
سایپا موعد مقرر که تحویل نمیده جدیدا هم میگن زمانی که احراز سکونت شدید از این زمان به بعد تا یک ماه مهلت تحویل خودرو هستش
عملا دو هفته همه مشتری هارو میپیچونن.درحالیکه موعد یک ماهه تحویل برا همین کاراست دیگه.
درضمن وضعیت خودروی مشتری رو هم نمیزنن.پدر در میارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
اخه خودتون برنج تایلندی و هندی می‌خورید؟ 32 سالمه روی هم رفته پنج بار برنج ایرانی نخوردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
برنج شيرودي و فجر ترا ريخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
برنج طارم درمازندران کیلو یی 70 تا 75 آخه این قیمت‌ها از کجا میاد چرا باید ماه به ماه گرونتر بشه وکسی به این قیمت ها کنترل نداشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
متاسفم به این وضع قیمت گذاری،برنجی که ۶هزارتومان هیچ کس نمی خرید ؟ الان شده ۴۲هزارتومان، اگی نیست اینا ازکجا اومده،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
این برنج اشغال هندی پاکستانی را وارد نکنید

این واردکنندگان که برنج نامرغوب جهان جمع میکنند میارند ذبرای ملت شریف و مظلوم ایران

باید اعدام بشن که از فقر هموطنان سو استفاده میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
شما بفرماییدبرنج از کجا واردکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
هندی ده مدل برنج مرغوب هست منتها نامرغوب که به سلامتی مردم ایران ضرردارد و قیمت ارزان است را میخرند وارد میکنند که برایشان بیشتر سود بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
برنجم خودتون باسیاست گرون کردید چرا تا چندسال پیش گرون نبود اونموقع هم دلالا بودن تا شما خودتون نخوایید چی گرون نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
پیاز هندی
۱۰:۳۴ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
درود بر دولت جهادی انقلابی ایت الله رئیسی لطفا پیاز هم در لیست بیاورید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
اینکه قیمت خودرو در ایران پنج برابر قیمت جهانی هست یعنی شرایط بده
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۰۹:۵۱ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
سلام ،

از الهیه بگیرید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
تا به اندازه نیاز مصرف کننده کالا در بازار تزریق نشه و بازار اشباع نشه و در دسترس همه مردم قرار نگیره با این روش های موقت مشکل گرانی ها حل نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۳۲ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
آقا برنج تایلندی به درد مصرف کننده ایرانی نمی خوره، با ذایقه ایرانی سازگار نیست ، به درد خود تایلندیا میخوره که برنج شفته میخورن. اگرم کسی می خره اینجا از روی ناچاری و بی پولیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
ما میخریم چون بوجه مون نمیرسه برنج ایرانی بخوریم، پارسال این برنج رو 50 هزار تومن خریدیم امسال 125 هزار تومن
آخرین اخبار