سرپرست معاونت امور استان‌های رسانه ملی:

بختیاری پیشتاز انقلاب و جانفشان مرز‌های میهن بوده است

سرپرست معاونت امور استان‌های رسانه ملی گفت: بختیاری پیشتاز انقلاب و جانفشان مرز‌های میهن طی جنگ و جهاد هشت ساله بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد -  جمعی از اهالی فرهنگ و هنر بختیاری، در فضایی دوستانه و امیدبخش در صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری هم اندیشی کردند.

در این نشست محمد مهدی رحمتی گفت: کهن قوم بختیاری بعنوان ایرانی‌ترین قوم ایرانی همواره دغدغه میهن داشته است و حفظ تمامیت ارضی و جان شیرین در این ره بنهاده است و این مهم از حقایق غیرقابل کتمان تاریخ پرفراز و نشیب این مرز و این بوم است.

حدود پنج سال است که مراحل مطالعه، نگارش فیلمنامه و پیش تولید سریال ۲۶ قسمتی علیمردان خان بختیاری در حال انجام است و البته این بار با بهره گیری از صاحبنظران بختیاری در این مورد و گزینش کارگردانی صاحب نام و خلاق، چون فریدون نجفی بختیاری و این امر نویدبخش تولید اثری فاخر در شان و جایگاه این شهید والامقام که شجاعانه پنجه در پنجه رضاخان قلدر در انداخت و قهرمانانه شهد شهادت نوشید است.


بیشتر بخوانید


بختیاری میهن پرست دهه هاست، اما خود در محرومیت است و جغرافیای پهناورش از توسعه نایافتگی در رنج و مشقت است و لیکن شیره جان سرزمینش یعنی نفت و گاز و آبش را سخاوتمندانه تقدیم رشد و توسعه و محرومیت زدایی همه ایران عزیز مینماید، کسی تردید ندارد.

لیکن بختیاری و مطالبات بحق، شرعی و قانونی جامعه بختیاری مغفول باقی ماندند و نخبگان این کهن قوم هم در جهت دستیابی به زبان مناسب چانه زنی جهت وصول این مطالبات غفلت ورزیدند و اکنون باید با تعامل و گفتگو به درک متقابل با حاکمیت برخاسته از متن مردم دست یافت و نقش نخبگان فرهنگی بختیاری در این راستا نقشی اساسی و تعیین کننده است.

دیدار جمعی از فعالان فرهنگی با مقام معظم رهبری و بیانات گهربار ایشان در ستایش و تمجید از سردار مریم بختیاری و برومند فرزندشجاعش شهید علیمردان خان امید را در دل‌ها زنده کرد و وقایع تلخ سریال سرزمین کهن را بفراموشی سپرد و البته بازهم رسانه ملی از رهگذر عدم شناخت از فضای فرهنگی و اجتماعی کهن قوم بختیاری سریال بانوی سردار، را جلوی دوربین برد.

حسن دهقانی (شوینی بختیاری) محقق، پژوهشگر و روزنامه نگار بختیاری می‌گوید: نشست صمیمانه با آقای رحمتی و هیئت همراه از جمله دکتر فاطمی و عوامل سازنده این سریال و ابراز نقطه نظرات فعالان فرهنگی بختیاری و تعامل ایجاد شده و قول مساعد دکتر رحمتی و احاطه ستودنی ایشان بر تاریخ و فرهنگ بختیاری، میتواند به تولید اثری ماندگار در تاریخ رسانه‌های تصویری در ایران و بیان گوشه‌ای از حماسه آفرینی‌های کهن قوم بختیاری بینجامد.

ترمیم و افزایش قابل توجه بودجه ساخت این سریال، بهره گیری از هنرمندان تراز اول کشوری، بسیج امکانات استان در تهیه این سریال و هرآنچه به موفقیت حداکثری ساخت اثری فاخر بینجامد خواست و اراده فعالان فرهنگی بختیاری است و در این میان تلاش بی وقفه و در عین حال دلسوزانه آقای افشارنیا مدیرکل صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری در این طرح قابل ستایش است و جامعه قدرشناس بختیاری، قدردان این عزیز فرهیخته و این مدیر فرهنگی شایسته و کارآمد هستند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار