رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: یکی از رویکرد‌های اصلی دانشگاه علوم پزشکی تامین اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام این مجموعه است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- محمدمهدی مجذوبی گفت: بیمارستان ۲۷۲ تختخوابی اکباتان از طرح‌های در دست اجرا در همدان است که تا پایان خرداد سال آینده به مرحله تجهیز و بهره برداری می‌رسد.

او گفت: طبق برآورد‌های انجام شده برای تجهیز این بیمارستان به دستگاه «ام. آر. آی»، «سی. تی. اسکن» و سایر تجهیزات سه هزار میلیارد ریال اعتبار لازم بوده و هم اینک این طرح با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد در حال اجرا است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: همچنین تکمیل مرکز جامع سرطان در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع با ۵۵ درصد پیشرفت در دست پیگیری است که اعتبار مورد نیاز برای ساختمان آن ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و اعتبار مورد نیاز برای خرید تجهیزات نیز به همین میزان است.

مجذوبی گفت: فاز نخست این طرح با یک هزار و ۸۰۰ متر مربع و با هزینه‌ای افزون بر سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تکمیل و تجهیز شده و به تازگی این مرکز به دستگاه شیمی درمانی مجهز شده است با این وجود امید می‌رود با خرید دستگاه "دُزیمتری" بخش رادیوتراپی این مرکز نیز راه اندازی شود.

او گفت: تکمیل و تجهیز طرح توسعه بیمارستان فاطمیه تا پایان سال در دستور کار است و هم اینک این طرح در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع در چهار طبقه شامل اورژانس با ۲۰ تخت، نوزادان با ۴۰ تخت، «ال. دی. آر» با ۱۰ تخت و «آی. وی. اف» در مجموع با ۸۵ تخت در حال اجرا است.

این مسئول گفت: بیمارستان فاطمیه همدان با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی و هزینه کرد ۴۰۰ میلیارد ریال در دست اجرا است و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل ساختمان آن ۳۰۰ میلیارد ریال و برای خرید تجهیزات ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

مجذوبی گفت: تکمیل طرح‌های نیمه کاره دیگر شامل بیمارستان ۹۶ تختخوابی جوراب با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در زمینی به مساحت یک هزار و ۲۰۰ متر مربع، تکمیل خوابگاه متاهلان با ۸۰ واحد سوئیت در چهار بلوک ۶ طبقه‌ای با اعتبار مورد نیاز ۴۵۰ میلیارد ریال، تکمیل و تجهیز خوابگاه ۴۰۰ نفره ریحانه ۲ با ۵۵ درصد پیشرفت و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز از دیگر اولویت‌های علوم پزشکی استان همدان است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار