رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تولیدکنندگان پوشاک دوخته شهرستان اصفهان گفت: با توجه به بالا بودن قیمت ارز واردات پوشاک صرفه اقتصادی ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - ابراهیم خطابخش گفت: پیش بینی‌هایی‌ درباره ورود پوشاک ترک از مناطق آزاد تجاری شده است اما در شرایطی که فروشندگان اجازه و تمایلی فروش کالای خارجی ندارند، باید مجوز فروش آن هم صادر شود.

او می‌گوید: حداقل ۹۰ درصد اجناسی که در بازار می‌بینیم تولید داخل است اما تعدادی از تولیدکنندگان به دلیل بالا بودن قیمت مواد اولیه و همچنین تصور برتری کالای خارجی بر داخلی بین مردم مارک خارجی بر تولیدات خود نصب می‌کنند.

بهرام شهریاری نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک پیش از این گفته بود: کاهش قیمت لیر(واحد پول ترکیه) باعث شده شاهد افزایش حجم قابل توجهی از پوشاک و پارچه‌های ترک به بازار باشیم که به صورت پیله‌وری و روش‌های دیگر وارد کشور می‌شود.

به گفته او: با افزایش حجم قاچاق تولیدکنندگان نگران بازار شب عید هستند و دولت باید برای حمایت از واحدهای تولیدی این بخش سیاست لازم را به کار گیرد در غیر این صورت واحدها مجبور به تعطیلی خواهند شد.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.