رئیس شبکه بهداشت و درمان خرمشهر از افزایش چشمگیر مراجعه بیماران تنفسی به مراکز درمانی در روزهای اخیر خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  آبادان _  هنگامه پروین، رئیس شبکه بهداشت و درمان خرمشهر گفت: تعداد مراجعه بیماران تنفسی به مراکز درمانی خرمشهر افزایش یافته به گونه‌ای که در ۲ روز گذشته به صورت روزانه ۴۰۰ تا ۶۰۰ بیمار با علایم تنفسی به تریاژ اورژانس بیمارستان ولیعصر مراجعه کردند.

او با اشاره به طرح شهیدسلیمانی گفت: از ۱۰۰ نمونه تست کرونای انجام شده ۷۷ مورد مثبت است لذا باید به ازای هر نمونه مثبت از ۱۰ نفر از اطرافیان او تست گرفته می‌شود.

به گفته این مسئول با وجود کمبود وسیله نقلیه پنج گروه برای رهگیری و تست پی سی آر از افراد کرونایی به مناطق مختلف خرمشهر اعزام شدند.

پروین گفت: با توجه به اینکه برخی از نیرو‌های کادر درمان مبتلا به کرونا شده اند، اورژانس بیمارستان ولیعصر (عج) با کمبود پزشک و کادر درمان روبه‌رو است و در حال حاضر افزون بر آماده سازی بیمارستان برای پذیرش بیماران کرونایی ۳ بیمار مبتلا به این بیماری در آن بستری هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان خرمشهر با اشاره به وضعیت ورود مسافران از مرز شلمچه گفت: ۸۰ درصد مسافران وارد شده از مرز شلمچه از شهر‌های آبادان و خرمشهر هستند و در صورتیکه تست پی سی آر آن‌ها مثبت باشد حاضر به ماندن در مرکز نگهداری نیستند لذا همکاران ما در شبکه بهداشت آن را تا درب منزل همراهی می‌کنند.

بیمارستان ولیعصر (عج) خرمشهر تنها بیمارستان درمانی وابسته به شبکه بهداشت ودرمان خرمشهر است که تعداد ۲۴۰ تخت مصوب دارد.

شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان زیر نظر خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان هستند.

انتهای پیام / ا

برچسب ها: کرونا ، علایم تنفسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.