طرح های عمرانی در شهرستان های خراسان رضوی به مناسبت دهه فجر افتتاح می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد -  به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر چندین طرح عمرانی در شهرستان های خراسان رضوی افتتاح می شود.

بهره برداری از پروژه‌های شهرک صنعتی کاویان فریمان

تعدادی پروژه در شهرک صنعتی کاویان فریمان همزمان با دهه فجر با حضور استاندار خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید.

استاندار خراسان رضوی در مراسم بهره برداری از پروژه‌های شهرک صنعتی کاویان گفت: مسئولان باید تلاش کنند همه مشکلات موجود در زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی برطرف و شرایط برای تولید هرچه بیشتر فراهم شود.

یعقوبعلی نظری گفت: ضرورت دارد قرارگاه عملیاتی شهرک صنعتی کاویان تشکیل شود و در آن مشکلات و مسائل موجود در این شهرک صنعتی شهرستان فریمان به صورت عملیاتی بررسی و برطرف شود.

افتتاح خط تولید بوش و پیستون خودرو، خط تولید پودر باریت، کاتولن، خط تولید پانل ساختمانی پلی استایرن، پنل شبکه میلگرد فولادی، تیرچه فلزی، ورق و هسته پلی استایرن، خط تولید انواع بطری شیشه‌ای، اجرای پروژه شبکه روشنایی معابر شهرک صنعتی کاویان و کلنگ زنی ۲ پروژه نفت و پالایش و توسعه زیرساخت‌های منطقه نمونه گردشگری فریمان بخشی از پروژه‌ها و طرح‌هایی بود که با حضور استاندار خراسان رضوی افتتاح شد.

بهره برداری از ۳ طرح عمرانی در تربت حیدریه

فرماندار تربت حیدریه گفت: بهره برداری همزمان از ۱۰ واحد مسکونی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در روستا‌های مختلف با ۱/۵ میلیارد تومان اعتبار عمرانی کمیته امداد و تسهیلات بانکی به مددجویان این خلا واگذار شد.

او گفت: بهره برداری از طرح آسفالت راه روستا‌های امیر آباد و جعفرآباد به طول ۷۰۰ متر و با ۲۰۰ میلیون تومان هزینه دولتی و مشارکت مردمی به بهره‌برداری رسید.

فرماندار تربت حیدریه گفت: بهره برداری از بند خاکی روستای سنجد بور از طرح‌های آبخیز داری با ۱۴۰ متر طول تاج و ۶ متر ارتفاع وبا ظرفیت ذخیره سازی ۳۰ هزار متر مکعب سیلاب منطقه که برای اجرای آن ۸۵۰ میلیون تومان از اعتبارات صندوق توسعه ملی هزینه شده است.

سرمایه گذاری حدود ۱۵ میلیارد تومانی برای طرحهای دهه فجر جغتای

ابوالقاسم ابراهیمی گفت: ۱۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، برای طرح‌های عمرانی، خدماتی، صنعتی و کشاورزی دهه فجر، در این شهرستان غربی خراسان، سرمایه گذاری شده است؛ با این میزان سرمایه گذاری، ۴۳ طرح عمرانی، خدماتی، صنعتی و کشاورزی در شهرستان جغتای، به ثمر نشسته است.

فرماندار جغتای گفت:‌ این طرح‌ها در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعت و معدن، کمیته امداد، بهزیستی، دهیاری‌ها، مخابرات و خدمات شهری، به افتتاح رسیده و با بهره برداری آنها، مردم جغتای از این خدمات بهره‌مند شده اند؛ همچنین عملیات اجرایی ۷ طرح عمرانی با اعتبار ۷/۵ میلیارد تومان، طی ایام دهه فجر در این شهرستان آغاز شده است.

او گفت: کشاورزی و صنعت، از ظرفیت‌های مهم جغتای است و ۲۴ هزار و ۸۵۰ هکتار از زمین‌های این شهرستان، زیر کشت محصولاتی همچون گندم، جو، کلزا، چغندرقند، ذرت و هندوانه است.

همچنین معادن کرومیت، سنگ لاشه و سنگ آهک، از معادن فعال در این شهرستان غربی خراسان، به شمار می‌روند.

بهره برداری از ۱۰ واحدد مسکونی مددجویان کمیته امداد تربت حیدریه

رئیس کمیته امداد تربت حیدریه در آئین بهره برداری از این طرح‌ها گفت: در حال حاضر ۸۷ واحد مسکونی در سطح شهرستان برای ایتام و نیازمندان واجد شرایط در دست ساخت است.

سید سعید عبداله زاده گفت: با توجه به اهمیت تامین مسکن مورد نیاز محرمان فاقد مسکن از تعداد ۴ هزار واحد مسکونی تفاهم شده بین بسیج سازندگی و کمیته امداد کشور ۱۶۰ واحد برای محرومان تحت حمایت کمیته امداد در تربت حیدریه احداث می‌شود.

او گفت: این واحد‌های مسکونی با اولویت خانواده ایتام و بی سرپرست و نیازمندان ایال وار فاقد مسکن و یا دارای منزل تخریبی غیر قابل سکونت با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته می‌شود.

رئیس کمیته امداد تربت حیدریه گفت: در ساخت واحد‌های مسکونی یک میلیارد ریال از محل تسهیلات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ۵۰۰ میلیون ریال بصورت بلاعوض توسط کمیته امداد پر داخت می‌شود که در ساخت آن نیرو‌های جهادی مشارکت دارند.

او گفت: همچنین به منظور تعمیر منازل نیازمندان تفاهم نامه تعمیر ۱۸۰ واحد مسکونی با هزینه ۵۰ میلیون ریال با بسبج سازندگی به امضاء رسیده است.

عبدالله زاده گفت: برای اجرای واحد‌های مسکونی که به مناسبت دهه فجر به بهره برداری رسید در مجموع ۱۵ میلیارد ریال از اعتبارات حوزه عمران کمیته امداد و تسهیلات بانکی هزینه شده است.

بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان خواف با حضور معاون استاندار خراسان رضوی

با حضور مرتضی اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی، فرماندار و تنی چند از مسئولین دستگاه‌های اجرایی، پروژه‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان خواف به بهره‌برداری رسید.

گفتنی است؛ بهره‌برداری از چمن مصنوعی روستای چمن آباد با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال، افتتاح نیروگاه خورشیدی روستای سیجاوند با اعتبار ۵ میلیارد ریالی، افتتاح ساختمان شهرداری شهر جدید سده به همراه بهره‌برداری از یک دستگاه بیل مکانیکی با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال؛ پروژه‌هایی بود که در سفر معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی به شهرستان خواف افتتاح و به بهره برداری رسید.

بهره‌برداری همزمان از پروژه‌های گازرسانی روستایی در شهرستان طرقبه شاندیز

با حضور استاندار خراسان رضوی، پروژه‌های گازرسانی روستایی در شهرستان طرقبه شاندیز به صورت همزمان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ با حضور یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در محل روستای ازغد، پروژه‌های گازرسانی روستایی در شهرستان طرقبه شاندیز به صورت همزمان به بهره‌برداری رسید.

گفتنی است؛ این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال چهار روستای ازغد، مایان سفلی، مایان وسطی و مایان علیا با بیش از ۴۰۰ خانوار و ۱۸ واحد تولیدی و صنعتی را تحت پوشش گازرسانی خود قرار می‌دهند.

لازم به ذکر است؛ پروژه‌های فوق به طول ۴۳ کیلومتر احداث شده است. همچنین نصب یک ایستگاه تقلیل فشار درون شهری و سه ایستگاه اندازه گیری گاز به همراه ۳۹۰ علمک گاز از مشخصات فنی این پروژه است.

روستای ازغد در فاصله ۲۵ کیلومتری غرب مشهد و فاصله ۲۰ کیلومتری از شهر طرقبه قرار گرفته است.

بهره برداری از ۱۲۰ طرح اشتغال کمیته امداد خمینی ره در تربت حیدریه

رئیس کمیته امداد امام خمینی ره تربت حیدریه گفت: همزمان با دهه مبارک فجر بهره برداری از ۱۲۰ طرح اشتغال کمیته امداد امام خمینی ره در بخش رخ این شهرستان آغاز شد.

سید سعید عبدالله زاده در آئین بهره برداری از این طرح‌ها که به صورت همزمان و با حضور مسئولان برگزار شد گفت: طرح‌های اشتغال اجراشده توسط این نهاد از محل اعتبارات بانکی و منابع داخلی این نهاد راه اندازی شده است.

او گفت: این طرح‌ها در حوزه های؛ کشاورزی، صنایع دستی، خدمات، دامداری، تولید آبزیان پ بومگردی برای مددحویان کمیته امداد، مراکز نیکوکاری و اقشار آسیپ پذیر منطقه اجراشده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی ره تربت حیدریه گفت: با اجرای این طرح‌ها ۸میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان به صورت وام‌های قرض الحسنه در اختیار مجریان قرار گرفته و با راه اندازی آن‌ها برای ۲۴۰ نفر از جامعه هدف شغل ایجاد شده است.

بهره‌برداری از ۱۲ طرح عمرانی و زیرساختی در باخرز

عباس حسن‌نژاد گفت: همزمان با دهه فجر، از ۱۲ طرح عمرانی و زیرساختی در باخرز و روستاهای آن، بهره برداری می شود که اعتبار آنها حدود ۲ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان است.

او گفت: از جمله این طرح ها، اصلاح شبکه آب و فاضلاب شهر باخرز و قلعه‌نو و روستاهای چهارطاق و کافچ با اعتبار ۵۴۰ میلیون تومان، اصلاح ایستگاه پمپاژ آب شهر باخرز با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان و اجرای گابیون‌بندی خط شهر باخرز با اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان هستند.

به گفته او در روستاهای بزنجرد کردیان و مرادآباد بوستان کودک و در نوبهار کردیان و کولاب به ترتیب غسالخانه و دیواره ساحلی چشمه در مجموع با هزینه ۷۱۰ میلیون تومان افتتاح می شوند.

حسن‌نژاد گفت: همچنین ۲ واحد مسکونی مددجویان در روستاهای قلعه‌سرخ و قلعه‌نوی شاملو با هزینه هرکدام ۱۳۰ میلیون تومان به بهره‌برداری می رسند.

آبرسانی دوروستای قوچ پلنگ و گندم بر درکاشمر پس از ۵۰سال

پروژه آبرسانی به دوروستای قوچ پلنگ و گندم بر بااعتبار بیش از۴ میلیاردتومان به بهره برداری رسید.

پروژه آبرسانی به دو روستای قوچ پلنگ و گندم بر در کاشمر بااعتبار ۴میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بمناسبت دهه فجر به بهره برداری رسید؛ در این پروژه به تفکیک آبرسانی به روستای گندم بر با خط انتقال ۱۳/۵کیلومتر و مخزن آب ۱۰۰ متر معکبی با اعتبار ۳میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان و همچنین پروژه آبرسانی به روستای قوچ پلنگ با اعتبار ۸۵۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

۲۳ پروژه مخابراتی تربت حیدریه به بهره برداری رسید

رئیس شرکت مخابرات تربت حیدریه گفت: این پروژه‌ها از محل اعتبارات داخلی شرکت مخابرات ایران و ارتباطات سیار همراه اول به سرانجام رسیده است.

او گفت:در حال حاضر ۱۰۱ هزار مشترک تلفن ثابت فعال داریم که ۷۵ هزار به مردم واگذار شده و مابقی در حال واگذاری است.

رئیس اداره مخابرات تربت حیدریه گفت:همچنین ۲۶ هزار ADSL نصب شده که از این تعداد ۲۰ هزار واگذار و مابقی در حال نصب است.

مهران‌فر گفت:ضریب نفوذ تلفن بالای ۱۰۰ درصد است و پوشش تماس موبایلی با ۹۲ سایت ۹۹ درصد است

او گفت:از این تعداد ۴۸ سایت با امکانات ۴G در داخل شهر‌ها و ۵۴ سایت با امکانات ۳G در روستا‌ها راه اندازی شده است.

رئیس مخابرات تربت حیدریه گفت:۴۴ سایت موبایل روستایی شهرستان امکانات دیتا ندارند و با توجه به مطالبه همه مردم نیاز است تا از محل اعتبارات دولتی نیز تجهیز شوند.

افتتاح و بهره‌برداری از ۴ طرح درمانی در بردسکن

با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ۴ طرح درمانی در بردسکن با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان افتتاح و به بهره برداری رسید.
مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن محمدرضا رضانژاد، گفت: احداث ساختمان و خرید دستگاه سی تی اسکن، دستگاه اکسیژن ساز، پانسیون دو واحدی پزشکان و بهره برداری از ساختمان بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان از طرح‌هایی است که به بهره برداری رسید.
 
او گفت: اعتبار این پروژه‌ها ۲۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است و هزینه پروژه ساختمانی و زیر بنایی ساختمان سی تی اسکن ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان با مساحت ۲۰۰ متر مربع بوده و اعتبار دستگاه سی تی اسکن نیز ۱۵ میلیارد تومان با مساعدت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مجمع خیرین سلامت شهرستان بردسکن افتتاح شد.

عملیات حفاری چاه عمیق آب شرب مرزنشینان سمیع آباد تربت جام آغاز شد

سرپرست اداره امورآب و فاضلاب تربت جام گفت:همزمان با یوم الله ۲۲ بهمن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حفاری یک حلقه چاه عمیق جهت تامین آب شرب مرزنشینان غیور بخش پایین جام تربت جام با اعتبار یک میلیارد و ۵٠٠ تومان آغاز شد.

 جعفری گفت: عملیات حفاری چاه آب شرب مجتمع آبرسانی شهید گل لاله درحاشیه رودخانه فصلی جام رود در جنوب شهر سمیع آبادبا اعتباری بالغ بر پانزده میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی تامین و پرداخت می‌شود.

شهر سمیع آباد و تمام روستا‌های بخش پایین جام با جمعیت بیش از ۲۰ هزارنفر درقالب ۵۴۰۰ اشتراک تحت پوشش خدمات امور آب وفاضلاب تربت جام می‌باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی ،گردشگری وصنایع دستی شهرستان گلبهار:

 

افتتاح پنجمین اقامتگاه بوم گردی در شهرستان گلبهار 

رئیس اداره میراث فرهنگی ،گردشگری وصنایع دستی شهرستان گلبهار گفت: درایام الله دهه مبارک فجر پنحمین اقامتگاه بوم گردی وگردشگری گلبهار درروستای احمدآباد ازتوابع بخش گلمکان بااعتباری بالغ بر۳۰میلیارد ریال افتتاح گردید ، 

 این واحد دارای ۱۵۰۰ متر بنای ساختمانی، ۴ واحد اقامتی و ظرفیت اسکان ۲۰ نفر است و با افتتاح آن برای چهار نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

 این اقامتگاه در جاده گردشگری بخش گلمکان و مسیر پرتردد ییلاقات و در مسیر دامنه کوههای بینالود درروستای ده نو واقع شده است و در نمای آن از المان های سنتی معماری بومی استفاده شده است.

افتتاح چندین طرح عمرانی در بخش رضویه

صبح امروز همزمان با روز (۲۲ بهمن ۱۴۰۰) ۳ پروژه مرکز خدمات جامع سلامت روستایی و دبستان ۶ کلاسه در روستای قازقان همچنین طرح آبرسانی شهررضویه با حضور سید احسان قاضی زاده نماینده مردم رضویه در مجلس شورای اسلامی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

طرح احداث و تجهیز مرکز خدمات درمانی قازقان با زیربنای ۵۵۰ متر مربع و اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان، دبستان ۶ کلاسه روستای قازقان با زیربنایی بالغ بر ۴۵۰مترمربع و اعتباری بیش از ٢ میلیارد تومان و مخزن ۲۰۰۰ مترمکعبی تامین آب شرب شهر رضویه با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان امروز افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام//ف. ب. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.