یک فوق تخصص ریه کودکان گفت: بهترین روش برای مقابله با اُمیکرون در کودکان بالای ۵ سال، واکسیناسیون است که برنامه آن از طریق وزارت بهداشت اعلام شده است و به تدریج گروه‌های سنی مختلف برای دریافت واکسن فراخوان خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز -  محمدرضا میرکریمی می‌گوید:  متاسفانه هیچ کدام از گروه‌های سنی به ویژه کودکان در برابر اُمیکرون ایمن نیستند و آمار‌ها نشان می‌دهد احتمال ابتلای کودکان به این سویه، بیشتر است.

او  رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله رعایت بهداشت فردی، پرهیز از حضور در تجمعات و استفاده از ماسک را از راه‌های بر مقابله با اُمیکرون برشمرد.

 فوق تخصص ریه کودکان  و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با توجه به اینکه بازه زمانی کوتاهی از بروز اُمیکرون گذشته است، هنوز مطالعات کاملی در مورد میزان درگیری ریوی سویه اُمیکرون به دست ما نرسیده است.

میرکریمی می‌گوید:   در ایران و سایر کشور‌ها چندین ویژگی مهم در مورد اُمیکرون شناسایی شده است؛ نخست اینکه کودکان نیز به نوع شدید و جدی بیماری مبتلا می‌شوند. همچنین حتی افرادی که واکسن تزریق کرده‌اند از ابتلا به این بیماری در امان نیستند، هر چند واکسیناسیون تا حد زیادی علائم و بیماری را خفیف‌تر می‌کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: حدود ۲۰ درصد بیماران ناشی از کرونا در خوزستان را کودکان تشکیل می‌دهند و تاکنون فوت ناشی از سویه اُمیکرون در کودکان استان گزارش نشده است.
هم اکنون یک شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان نارنجی، ۱۵ شهرستان زرد و ۲ شهرستان آبی کرونایی هستند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.