مدیرکل استاندارد مازندران گفت:برچسب انرژی مشاوری مطمئن در انتخاب لوازم خانگی است که امکان مقایسه درست برای انتخاب بهتر لوازم خانگی با بازدهی مناسب برای مصرف کنندگان را فرآهم می‌آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان ساری-فیاض گفت: یکی از موارد مهمی که در سال‌های اخیر از طرف دولت و مسئولان مورد تاکید قرار گرفته است، مشخص کردن ملاک‌هایی برای مصرف انرژی کلیه وسایل انرژی بر خانگی است

به گفته فیاض اجرای اجباری طرح برچسب گذاری از سوی استاندارد یک رقابت سازنده برای ارائه محصولات با بازدهی بالا در بین صنایع لوازم خانگی به وجود آورده است و هم اینک شاهد کاهش مصرف انرژی این محصولات هستیم.

مصرف کنندگان لوازم خانگی برقی و گازسوز به برچسب انرژی و رده آن در هنگام خرید توجه کرده و از تهیه و مصرف کالا‌های با رتبه‌های انرژی پایین که موجب افزایش هزینه‌های انرژی مصرفی خانوار می‌شود، خودداری کنند.

برچسب انرژی بوسیله هفت حرف لاتین از A تا G در رنگ‌های مختلف درجه بندی شده است که هر یک از این حروف معرّف مصرف انرژی محصولات انرژی بر در مقایسه با استاندارد است که حرف A نشانگر بیشترین بازدهی و حرف G نشان دهنده کمترین میزان بازدهی دستگاه است و هرچه رتبه دستگاهی به حرف A نزدیک‌تر باشد؛ علاوه بر فواید اقتصادی و منافع زیست محیطی، کارآیی آن دستگاه نسبت به میزان انرژی که مصرف می‌کند بیشتر می‌باشد.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.