رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور گفت: بر اساس ماده ۳۲ آیین دادرسی کیفری دادسرا‌ها می‌توانند شکایات قابل گذشت را از امروز به میانجیگران بسپارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی در آیین تحلیف میانجیگران کشور که بصورت وبینار برگزار شد گفت: هزار نفر در سراسر کشور متقاضی دریافت پروانه میانجیگری بودند که بعد از گذراندن آموزش‌ها و آزمون‌ها ۵٠٠ نفر موفق به دریافت پروانه شدند.
به گفته او  آموزش‌ها و آزمون‌های استاندارد برای متقاضیان این حوزه برگزار شد که هدف از این آموزش‌ها و آزمون‌ها این است که افراد مهارت و دانش لازم را داشته باشند.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور گفت: هم به افراد و هم به مؤسسات پروانه میانجیگری داده شود. موسسه میانجیگری شرایط خاصی دارد که پس از احراز شرایط می‌توان با اخذ پروانه مؤسسه فعالیت کنند.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی  اگر هفت میانجیگر بتوانند با یکدیگر همکاری کنند می‌توانند پروانه موسسه میانجیگری دریافت کنند و در این شرایط با مشارکت افراد میانجیگر اقدامات بهتر و منسجم‌تر در حوزه میانجیگری انجام خواهد شد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی هم در این مراسم گفت؛ در خراسان رضوی ۵۴ میانجیگر پس از برگزاری کلاس دور‌های آموزشی پروانه کار دریافت کردند.

به گفته غلامعلی صادقی  ما از ظرفیت مردمی برای میانجی گری استفاده کردیم تا بتوانیم در کاهش پرونده‌های قضایی گامی موثر برداریم و این میانجی گران در این مسیر کمک شایانی را می‌توانند به دستگاه قضا داشته باشند.

او گفت: در آزمون اول بهمن ازنفراتی که در آزمون میانجی گر در خراسان رضوی شرکت کردند ۵۴ نفر پذیرفته شدند و از امروز با دریافت پروانه میانجی گری کار خود را در شهر‌های استان شروع کردند.

انتهای پیام//م.م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.