وزیر خارجه اوکراین مدعی شد که جامعه بین‌المللی از کی‌یف حمایت می‌کند و نباید پیش‌بینی‌ها درباره اقدامات روسیه را جدی گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان - «دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین، با بیان آن که نباید پبیش‌بینی‌های «عجیب و آخرالزمانی» را جدی گرفت، مدعی شد جامعه بین‌المللی از اوکراین حمایت می‌کند.

به گزارش رویترز، کولبا در ادامه مدعی شد اوکراین از «حمایت بی‌نظیر متحدانش در غرب» برخوردار است و بایدن پیش‌بینی تهاجم روسیه به اوکراین را جدی گرفت، زیرا کی‌یف بسیار قویست.

کولبا در پیامی توییتری نیز نوشت: «اکنون، اوکراین ارتش قوی، حمایت بین‌المللی بی‌سابقه و ایمان اوکراینی‌ها به کشورشان را دارد. دشمن باید از ما بترسد نه ما از دشمن.»

در حال حاضر کشور‌های غربی، و به طور خاص، آمریکا مدعی هستند که روسیه قصد و برنامه حمله به اوکراین را دارد و مسکو بار‌ها این ادعا را رد کرده است.

ساعاتی پیش «لیز تراس» وزیر امورخارجه انگلیس، مدعی شد اکنون که روسیه می‌گوید قصد حمله به اوکراین را ندارد، اگر کوچکترین اقدامی از سوی مسکو علیه کی‌یف انجام شود، متحدان ناتو  پیامدی وخیم را رقم خواهند زد.

همچنین آلمان با آنکه پیشتر از ارسال تجهیزات نظامی خود به اوکراین خودداری می‌کرد، امروز اعلام کرد که نیرو‌هایی به لیتوانی می‌فرستد تا نیرو‌های ناتو در اروپای شرقی را تقویت کنند.

شب گذشته نیز «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، و «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، در مکالمه‌ای تلفنی، به بحث درباره مناقشه کنونی در اوکراین پرداختند و با اشاره به تنش کنونی، بر حفظ مکالمه با هدف کاهش تنش تأکید داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار