مشاور امنیت ملی عراق گفت: روابط بغداد با دیگر کشور‌ها بر اساس منافع ملی است و علیه هیچ کشوری نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان - قاسم الاعرجی در صفحه توییتر خود نوشت: رابطه ما با آمریکا و ائتلاف بین‌المللی و عربستان سعودی علیه ایران نیست.

الاعرجی گفت: بر عکس این موضوع نیز وجود دارد و عراق بر اساس منافع ملی خود  با دیگر کشورها در ارتباط است. ما نمی‌خواهیم گروه‌های مسلح، عراق را پایگاهی برای تهدید ایران یا هر کشور دیگری قرار دهند. هر خارجی که به حاکمیت عراق و قوانین عراق احترام بگذارد، از او استقبال می‌کنیم.

چندی پیش هم، مشاور امنیت ملی عراق با انتشار پیامی در حساب کاربری توییتر خود ضمن تشریح دیدار‌های خود با کریستین فریز، فرمانده ناتو در عراق و سفرای کشور‌های دانمارک، نروژ و سوئد تایید کرده بود که گفتگو‌های ایران و کشور‌های منطقه به خوبی پیش می‌رود.

الاعرجی توضیح داد که گفتگو‌های ایران و کشور‌های منطقه به خوبی پیش می‌رود و استقبال بغداد از این گفتگو‌ها نشان از نقش مثبت و سازنده دیپلماسی عراق دارد.

همچنین فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق در تماس تلفنی با فیصل بن فرحان، همتای سعودی خود در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کرد و دلایل تاخیر در برگزاری دور دیگر مذاکرات با ایران را مورد بررسی قرار داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وزیر خارجه عراق در این تماس تلفنی به همتای سعودی خود گفت: دولت عراق تمام روابط خود را برای ایجاد فرصت مناسب برای تفاهم بین تهران و ریاض به کار خواهد گرفت و از هیچ تلاشی در این خصوص مضایقه نخواهد کرد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان نیز از دیدار هیئت‌های ایران و عربستان در آینده نزدیک در بغداد خبر داده بود. پیش از این چهار دور مذاکره میان ایران و عربستان با میانجی‌گری عراق در بغداد برگزار شده و شرکت‌کنندگان در آن این مذاکرات را سازنده خوانده و از برگزار کردن مذاکرات بیشتر خبر دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگی
۱۱:۳۲ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
حیف ان جوان های ایرانی که شهید شدن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
می خوای بازم با تفکرات امثال شما هزاران نفر دیگه هم شهید بشوند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟صلح و ارتباط با همه ی کشورها به نفع ماست ما اهل جنگ نبودیم و نیستیم اون جنگ هم تحمیلی بودو وظیفه ی ما دفاع
آخرین اخبار