استاندار کردستان گفت: بیانیه گام دوم انقلاب یک بیانیه و ابلاغ عادی نیست که بتوان به سادگی از آن عبور کردو کردستان باید با کمک جامعه نخبگان خود پیشگام تبیین این سند ارزشمند باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - استاندار کردستان امروز در مراسم جشن بزرگداشت چهل و سومین بهار آزادی که در دانشگاه   کردستان در سنندج برگزار شد، گفت:  بیانیه گام دوم انقلاب یک بیانیه و ابلاغ عادی نیست که بتوان به سادگی از آن عبور کرد چرا که آینده را بر اساس مطالبه و بررسی منصفانه نقاط ضعف و درس گرفتن از گذشته، نشان می دهد.

زارعی کوشا با بیان اینکه هر موضوعی که از جانب رهبر معظم انقلاب ابلاغ شود دارای اهمیت فراوانی است و با بینش متعالی تدوین و ابلاغ می‌شود، گفت: رهبر معظم انقلاب از چهره‌های اصلی انقلاب بوده اند که از طلیعه مبارزات در متن مبارزه بوده و بعد از پیروزی انقلاب هم عضو هیات رییسه اداره کشور و بلافاصله در سال‌های اول انقلاب منتخب مردم برای ریاست جمهوری شدند و حال نیز بیش از سه دهه رهبری جامعه اسلامی را دارند که همه این‌ها به اذعان چهره‌های سیاسی دنیا علاوه بر تسلط ویژه در موضوعات خاص سیاسی و اجتماعی یک بینش و اشرافی در ایشان ایجاد کرده است .

او گفت: رهبر معظم انقلاب با این همه بینش، خود کلمه به کلمه بر روی بیانیه گام دوم انقلاب وقت گذاشته‌اند و آنچه که مربوط به چله گذشته و آینده انقلاب است را تبیین کرده‌اند و برخورد شعاری با این بیانیه و نگاه ویترینی به آن ظلم بزرگ در حق منشوری است که ریل گذاری آینده کشور بر مبنای آن است.

استاندار کردستان گفت:در گذشته یک روالی بود کهآمار و عملکرد سال‌های قبل و بعد از انقلاب مقایسه می‌شد در حالی که این‌ها بدیهاتی بود که انقلاب ارائه کرد و در حقیقت برکاتی است که در مقابل چشم همه مردم قرار دارد و جای تبلیغ نداشت.

نخبگان کردستانی پیشگام تبیین بیانیه گام دوم انقلاب باشند

زارعی کوشا گفت: امروز برای نسل های دوم و سوم انقلاب باید واقعیت‌ها و آنچه که در نتیجه پیروی انقلاب اتفاق افتاد بیان شود که در بعد معنوی و سیاسی، قابل قیاس با خدمات انجام گرفته در حوزه زیرساخت‌ها نیست و آن چه در نتیجه پیروزی انفلاب اسلامی اتفاق افتاد نتیجه ی بسیار خوبی است که جایگاه سیاسی و عرصه بین المللی ما در جهان دارد.

او گفت: بیانیه گام دوم بعد از سه سال نهادینه نشده و جامعه نخبگان هنوز ارتباط لازم با این بیانیه ایجاد نکرده اند حتی بسیاری از مدیران هم یک بار آن را مطالعه نکرده اند در حالی که برای ارتقای بینش، مطالعه این سند الزامی است.

استاندار کردستان گفت: در تحلیل انقلاب اسلامی و شرایط امروز با مساله عوام زدگی مواجه هستیم که حتی در بین افرادی که در حوزه‌های مختلف دارای تخصص هستند رسوخ پیدا کرده است.

زارعی کوشا گفت: اگر بینش و نگاه جامع به مسائل نباشد این امکان وجود دارد که در ورطه انحراف در تحلیل مسائل انقلاب سوق پیدا کنیم.

او یکی از آسیب‌های تحلیل انقلاب را بیان یک طرفه نقاط قوت دانست و گفت: تمامی خدمات انجام گرفته نافی ضعف‌ها نیست و در بیان ضعف‌ها باید به علت‌ها تکیه کرد نه معلول ها.

نخبگان کردستانی پیشگام تبیین بیانیه گام دوم انقلاب باشند

به گفته استاندار کردستان در تحلیل جامع و بررسی منصفانه تاریخ کشورمان مشخص می‌شود هرجا که انقلاب در مسیر آرمانی خود که شهدا در آن حرکت کردند و امام راحل هم برای آن قیام کرد و هدف اصلی مردم بود، حرکت کرده است در همه عرصه‌ها به موفقیت رسیده ایم و در هر عرصه‌ای که اعتماد به نفس تضعیف شد واز آرمان‌ها فاصله گرفتیم و ژست‌های مرسوم دیپلماتیک را حفظ کردیم از توفقیات جا ماندیم.

زارعی کوشا گفت از مصادیق ارتجاع این است که کسی دوران طاغوت را بهتر از دوران انقلاب بداند و این وظیفه جامعه دانشگاهی است که این مساله را تبیین کند..

او با بیان اینکه در سال‌های جنگ تحمیلی چالش بزرگ کشورمان چگونگی تامین سلاح برای دفاع از کشور در برابر متهاجمان بود،گفت: امروز چالش بزرگ استکبار این است که چگونه جلوی صادرات تسلیحات پیشرفته ایران اسلامی به کشور‌های منطقه را بگیرد.

استاندار کردستان گفت: در زمینه باور‌های دینی نیز یک پوسته از دین وجود داشت که با خرافات عجیب و غریب آمیخته بود، ولی امروز باور‌های اصیل اسلامی تعمیق یافته و شناخت بیشتری از آن برای آحاد مردم ایجاد شده است.

زارعی کوشا گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، در حاکمیت مردم یک موضوع و تئوری نو ارائه شد و آن دیپلماسی و مردم سالاری دینی است.

به گفته او: همه این‌ها نافی ضعف‌های متعدد در حوزه‌های مختلف نیست و باید ریشه یابی و درمان شود که در گام دوم انقلاب آنچه که نیاز داریم شناخت به مسائل روز است.

استاندار کردستان در ادامه با بیان اینکه کردستان از بزرگترین ظرفیت‌های علمی منطقه است،گفت: مدیریت اجرایی روی توان دانشگاه‌های استان حساب ویژه‌ای باز کرده است و یکی از اجزای اصلی مدیریت و برنامه ریزی و تحول در استان را مجموعه دانشگاهی تعریف کرده ایم.

زارعی کوشا با تاکید بر اینکه کردستان باید در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب پیشگام باشد، گفت: در حوزه‌های مختلف برای ارتقای شاخص‌ها، نیازمند نگاه و مشورت جامعه نخبگان هستیم و آماده ایم از این ظرفیت کم نظیر بهره بگیریم.

او گفت: در نشست اخیر با ریاست جمهوری، بحث بومی‌گزینی مطرح و از آن به عنوان ظلم به فرزندان مستعد کردستان نام برده شد که امیدواریم با پیگیری لازم این مساله بر طرف شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.