مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: پردیس سالمندان زنجان و سالن اجتماعات خیرساز ویژه جامعه هدف بهزیستی در زنجان افتتاح شد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - محمدی گفت: هتل آپارتمان سالمندان در مساحتی با زیر بنای هزار و ۸۰۰ متر مربع و با ظرفیت ۱۵۰ نفر از طریق وبینار و همزمان با سراسر کشور توسط مشاور وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور با حضور فرماندار زنجان افتتاح شد.

او بابیان اینکه برای ساخت این مرکز اعتباری بیش از ۶میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: در این مرکز زوج‌های سالمند می‌توانند به صورت مجزا و در سوئیت‌های اختصاصی خود زندگی کنند و از خدمات رفاهی، آموزشی، پزشکی و مراقبتی بهره‌مند شوند.

محمدی می گوید: بهزیستی زنجان بیش از ۴ هزار خانوار سالمند را در حوزه‌ توانبخشی تحت پوشش قرار داده است، که از این تعداد قریب به هزار نفر سالمند مستمربگیر بوده و ۱۴۶ نفر در مرکز شبانه روزی سالمندان نگهداری می‌شوند و ۱۰۸ نفر نیز از خدمات مراکز روزانه ویژه سالمندان برخوردار هستند.

او با اشاره به اهم خدمات حوزه توانبخشی از جمله مستمری، طرح توانمندسازی سالمندان، خدمات توانبخشی سرپایی، تجهیزات وسایل کمک توانبخشی C.B.R و مناسب سازی، گفت: فعالیت‌های اجتماعی سالمندان در جامعه باید تقویت شود و با اجرای طرح توانمند سازی سالمندان توسط بهزیستی قدمی در راستای افزایش آرامش روان این افراد صورت گرفته شود.

این مسئول بااشاره به فعالیت ۲ بنیاد فرزانگان که به همه سالمندان خدمات مختلف رفاهی، گردشگری ارائه می‌کند، بیان کرد: فعالیت سالمندان در مراکز روزانه باعث می‌شود تا سالمندان از انزوا و گوشه‌گیری خارج شوند و آموزش‌هایی که ارائه می‌شود در ایجاد امید به زندگی، سلامتی، پیشگیری از آلزایمر و بیماری‌های زمینه‌ای موثر است.

او ناکافی بودن محیط‌های مناسب سازی شده و دوستدار سالمند را از مشکلات بهزیستی در زمینه‌ سالمندان برشمرد و گفت: جمعیت کشور رو به سالمندی است و توسعه و گسترش تشکل‌های مردم‌نهاد با محوریت سالمندان از برنامه‌های سازمان بهزیستی است.

محمدی با بیان اینکه با افزایش آمار سالمندان در سال‌های آینده توجه به حقوق سالمندان امری ضروری و اجتناب ناپذیر بوده و باید این موضوع جدی گرفته شود، گفت: در بهزیستی نیز مراکز شبانه‌روزی برای نگهداری و مراقبت از سالمندان تشکیل شده‌اند، اماسعی داریم با اجرای برنامه‌های خانواده‌محور به نگهداری سالمندان، حتی سالمندان بالای ۹۰ سال در خانه کمک کرده و این مراکز را گسترش ندهیم.

 

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.