فرمانده ستاد مرکزی نیروهای تروریستی آمریکا موسوم به «سنتکام» اعلام کرد که واشنگتن به حمایت از امارات در پی حملات اخیر یمنی‌ها متعهد است.

باشگاه خبرنگاران جوان -کنت مک‌کنزی دیشب وارد امارات شد تا درباره تلاش‌ها برای تقویت دفاعی ابوظبی پس از سری حملات موشکی انصارالله یمن مذاکره کند.

به گزارش رویترز، فرمانده سنتکام که بر عملیات نظامی در خاورمیانه نظارت دارد، گفت که سفر برنامه ریزی شده خود را در پاسخ به حملات یمنی‌ها جلو انداخته است به این امید که بر تعهد واشنگتن برای دفاع از امارات تاکید کند.

مک کنزی کمی قبل از فرود در ابوظبی به خبرنگاران گفت: زمان بسیار نگران کننده‌ای برای امارات است. ابوظبی به دنبال حمایت است و ما اینجا هستیم تا به این کشور کمک کنیم. هواپیماهای «F-۲۲»، امارات را به یکی از بهترین رادار‌های نظارتی در جهان مجهز می‌کندکه قادر به شناسایی اهداف از جمله موشک‌های کروز به منظور حمله به اهداف زمینی و پهپاد‌هاست. ناوشکن کول در آب‌های اطراف ابوظبی فعالیت می‌کند و محموله‌های کالای قاچاق را رصد می‌کند.

او در ادامه ادعاهای اثبات نشده مقامات کشورش مدعی شد که موشک‌های بالستیک میان‌برد شلیک شده به امارات در یمن تولید یا طراحی نشده‌اند، بلکه در جای دیگری طراحی شده و او معتقد است که ایران با این موضوع ارتباط دارد.

وزارت دفاع آمریکا در این ماه اعلام کرد که واشنگتن هواپیما‌های جنگی پیشرفته F-۲۲ و یک ناوشکن با موشک هدایت شونده «یو اس اس کول» را برای همکاری با نیروی دریایی امارات مستقر می‌کند.

نیرو‌های مسلح یمن و گروه انصارالله طی هفته‌های اخیر امارات را چندین بار مورد حمله پهپادی و موشکی قرار داده‌اند. این حملات در پی تنش‌زایی امارات و مزدوران آن در یمن علیه مردم این کشور انجام شده و نیرو‌های یمنی تهدید کرده‌اند که اگر امارات تنش‌زایی خود را متوقف نکند حملات به مراکز حساس آن ادامه‌دار خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار