برخی مسئولان در حوزه‌های مختلف زمان بروز سیل اواسط دی ماه ۱۴۰۰ به بیرم لارستان فارس آمدند و ضمن دلگرمی و همراهی با مردم سیل زده وعده هایی دادند که سیل زدگان امیدوار به تحقق این وعده ها هستند

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - حسین زاده حجت الاسلام مصطفی حسین زاده امام جمعه بیرم گفت: باید از همه مسئولان و مدیرانی که در سطح ملی، استان، شهرستان، نهادهای و دستگاه هایی که از همان روز نخست وقوع سیل با حضور میدانی در سطح منطقه سیل زده به میان مردم آمدند و امدادرسانی و خدمات رسانی کردند، قدردانی کرد اما انتظار  می رود که وعده های داده شده در بخش های مختلف به خصوص در حوزه ساخت مسکن و تامین مصالح رایگان هم عملیاتی شود.

او گفت: برخی نهادها مانند بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که به طور مستمر و میدانی در صحنه حضور داشته اند و از همان زمان وقوع سیل و آمار برداری از تعداد واحدهای مسکونی تخریب شده و یا آسیب دیده از سیل، اقدام به آواربرداری از خانه ها کرد ه اند باید قدردانی کرد اما همچنان انتظار مردم در برخی موضوعات برآورده نشده و تکلیفشان باید روشن شود.

حسین زاده گفت: وضعیت صدور پروانه ساختمانی سیل زدگان و تامین مصالح رایگان از جمله سیمان و میل گرد نیز باید برای مردم روشن شود.

صدور پروانه رایگان

امیر برومند مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لارستان گفت: بر اساس توافق اولیه با شهرداری بیرم صدور پروانه ساختمانی برای سیل زدگان و افرادی که خانه های آن ها دچار تخریب شده اند رایگان است.

او گفت: میزان تسهیلات پرداختی برای خانه های تخریبی در مناطق شهری ۲۴۰ و روستایی ۲۰۵ میلیون تومان تعیین شده  که آواربرداری از منازل سیل زده نیز در حال مراحل پایانی است.

برومند گفت: ۳۹۰ فقره پرونده برای صدور پروانه ساخت به شهرداری بیرم ارسال شده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لارستان گفت: یک هزار و ۹۸۶فقره پرونده ساخت منازل آسیب دیده از سیل برای سیر مراحل قانونی و ساخت و بازسازی آن ها به استان ارسال شده است.

او گفت: بارش های سیل آسای دی ماه امسال به یک هزار و ۵۴۴ واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی شهرستان لارستان و بخش بیرم این شهرستان خسارت وارد کرد که ۳۰۶ مورد این واحدها به طور کامل تخریب شده و نیازمند بازسازی است.

 از مجموع  یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان میزان خسارات برآورد شده ناشی از سیل دی ماه امسال در جنوب فارس بالغ  بر هفت هزار میلیارد ریال آن مربوط به شهرستان لارستان است.

شهرستان لارستان با جمعیتی حدود ۲۳۰ هزار نفر، پنج بخش ،هشت شهر و ۱۷۹ روستای دارای سکنه در فاصله ۳۷۸ کیلومتری شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار