رئیس سازمان آتش نشانی مهاباد گفت: با حضور به موقع کارکنان سازمان آتش نشانی از آتش سوزی یک منزل مسکونی در روستای یوسفکند این شهرستان جلوگیری شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد- رحمان احمدی گفت: طی تماسی از سوی شهروندان در روستای اگریقاش مبنی بر آتش سوزی یک منزل مسکونی بلافاصله نیرو‌های سازمان به محله حادثه اعزام شده و محل را ایمن سازی کردند.

وی گفت: دلیل این حادثه اتصال برق ناشی از هود اجاق گاز بوده و به دلیل خالی بودن سکنه، خوشبختانه تلفات جانی نداشته، ولی متاسفانه اثاث منزل در قسمت آشپزخانه دچار خسارت شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی مهاباد به شهروندان توصیه کرد از اتصال برق هود به پریز‌های زیر آن خودداری کنند که این امر کابل برق را در معرض حرارت مستقیم اجاق گاز قرار داده و موجب ایجاد خطر بالقوه آتش سوزی و انفجار خواهد شد.

وی می‌گوید: محل نصب هود بهتر است نزدیک به خروجی آن باشد تا ضمن تسریع در روند خروج بو و آلایندە ها، فشار کمتری به موتور آورده و مدت زمان استفاده از آن را کاهش دهد.

احمدی گفت: همچنین خروجی تعبیه شده برای هود آشپزخانه به هیچ وجه با دیگر خروجی‌ها نظیر خروجی آبگرمکن، پکیج و. مشترک نباشند، این امر موجب بازگشت گاز‌های کشنده مخصوص وسایل مذکور از طریق هود در سطح مسکونی شده و بسیار خطرناک می‌باشد.

رئیس آتش نشانی مهاباد می‌گوید: از آن جای کە هود پس از نصب زیبایی خاصی به محیط معماری داخلی آشپزخانه‌ها می‌بخشد، لازم است به تنظیم و قرارگیری صحیح و متقارن آن نسبت به طرفین افقی و عمودی صفحه کابینت زیرین توجه شود تا هود دقیقاً در وسطِ محلِ مخصوص خود قرار گرد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.