رییس جمعیت هلال احمر خاش گفت: خانه هلال روستای قاسم آباد بخش مرکزی این شهرستان "یادمان شهید عزت جمالزهی" گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مسوولان افتتاح شد.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - جلال هاشمزهی گفت:۲۰ خانه هلال روستایی از پارسال تا کنون در نقاط روستایی خاش ایجاد شده است.

او می گوید:خانه های هلال روستایی به‌عنوان پل ارتباطی مردم و جمعیت هلال‌احمر هستند و با ایجاد خانه هلال زمینه مشارکت مردم در فعالیت‌های بشردوستانه هلال‌احمر فراهم می‌شود.

رییس جمعیت هلال احمر خاش گفت: حضور جوانان و صاحب‌نظران در خانه‌های هلال موجب افزایش کیفیت فعالیت‌های امدادی، خدمت رسانی و محرومیت زدایی در روستا می‌شود.

او گفت: خانه‌های هلال با محوریت داوطلبانه اداره می‌شوند.

به گفته او اعضای خانه‌های هلال از میان مردم و افراد آموزش‌دیده بوده و خانه هلال در راستای آموزش در تمام سطوح برای تحقق هدف مهم و حیاتی هلال‌احمر راه‌اندازی و افتتاح می‌شوند.

هاشمزهی  گفت: یکی از اهداف جمعیت هلال‌احمر ترویج فرهنگ کمک به همنوع و همکاری در تسکین آلام بشری بوده که از وظایف خانه‌های هلال روستایی به شمار می‌رود.

او می گوید: هدف ما جذب نیروی های داوطلب از سنین پایین است تا با پرورش این کودکان جامعه ما در آینده مشکل امداد نجات نداشته باشد.

 شهرستان مرزی خاش در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار