محموله ۲۰ تنی زباله های بگرام از مسیر بنادر بین المللی و شهرهایی که قبلا سربازان و تجهیزات آمریکایی از آنجا عبور می‌کردند تا به افغانستان برسند، ارسال شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - یک هنرمند افغانستانی یک محموله‌ ۲۰ تنی زباله را از پایگاه هوایی بگرام جمع آوری کرده و به عنوان تحفه به مردم آمریکا فرستاده است.

عزیز هزاره، هنرمندی که در کابل و برلین فعالیت دارد یک محموله‌ ۲۰ تنی زباله را از پایگاه هوایی بگرام، جایی که زمانی به حیث پایگاه اصلی نظامیان آمریکا در افغانستان استفاده می‌شد، جمع آوری و راهی آمریکا کرده است.

روزنامه نشنال امارت متحده در گزارشی می‌گوید که این محموله پس از عبور از اقیانوس هند و اطلس در راه بازگشت به آمریکا است.

هزاره به این روزنامه گفت که سفر این زباله‌ها تا یک سال طول خواهد کشید و هدف آن دنبال کردن "زنجیره تأمین جنگ در برابر هراس‌افگنی" است.

به گفته هزاره این محموله زباله از مسیری (بنادر بین المللی و شهرهایی) که قبلا سربازان و تجهیزات آمریکایی از آنجا عبور می‌کردند تا به افغانستان برسند، فرستاده شده است.

هدف نهایی این محموله رسیدن به آمریکا خواهد بود.

هزاره آن را هدیه خود به مردم آمریکا خواند.

از سویی هم، مقرراتی بر واردات زباله به آمریکا وجود دارد، ایالات متحده به طور معمول زباله را به جنوب آسیا می‌فرستد؛ اما این محموله از نظر فنی به عنوان هنر طبقه بندی می‌شود.

روزنامه به نقل از هزاره نوشته است: "وقتی این زباله‌ها برسد، آن زمان متعلق به آمریکایی هاست. وقتی در آمریکا باشد، نمی‌توانید آن را لغو کنید."

گفتنی است که پایگاه هوایی بگرام که در آن بیش از صد هزار سرباز امریکایی از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۲۱ خدمت کرده بودند، دارای یک مرکز خرید و رستوران‌های فست فود بود.

اکنون این مکان مملو از زباله، پلاستیک سمی، ضایعات فلزی و ضایعات الکترونیکی شده است.

انتهای پیام/ ر

 

 

برچسب ها: بگرام ، آمریکا ، زباله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار