دبیر کل ناتو اعلام کرد که این سازمان در حال بررسی افزایش نیرو‌های خود در شرق اروپا به صورت بلندمدت است.

باشگاه خبرنگاران جوان -دبیرکل ناتو در یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل تاکید کرد که چندین هفته است که حضور خود را در شرق اروپا تقویت کرده است و این امر تا سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت؛  همچنانکه گفت این پیمان آماده است که در صورت تشدید تنش در این منطقه، بیش از ۴۰ هزار سرباز ناتو را در شرق اروپا مستقر کند.

به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ در ادامه افزود: «اگر روسیه می‌خواهد ناتو نیرو‌های خود را از این منطقه دور کند، باید نیرو‌های خود را از دونباس خارج کند. ما در حال حاضر حضور خود را تقویت کرده‌ایم و در حال بررسی استقرار نیروهای خود در شرق اروپا برای مدت طولانی تری هستیم.»

استولتنبرگ در ادامه به موضوع گفت‌وگو با روسیه پرداخت و گفت: «گفت‌وگو با روسیه اکنون بیش از هر زمان دیگری برای یافتن راه حل سیاسی مهم است. امروز مجدداً از روسیه برای دیدار با اعضای ناتو دعوت می‌کنم.»

این اظهارات درحالی بیان می‌شود که تنش بین روسیه و غرب به دلیل اتهام آماده شدن مسکو برای حمله به اوکراین افزایش یافته است. ادعایی که مسکو آن را به دفعات رد کرده و تاکید دارد که مانور‌های نیروهایش در خاک روسیه و تحرکات آن‌ها حق حاکمیتی خود است. مسکو همچنین معتقد است که اظهارات در مورد تجاوز برنامه ریزی شده روسیه به عنوان بهانه‌ای برای استقرار نیرو‌ها و تجهیزات ناتو در نزدیکی مرز‌های روسیه بکار گرفته می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار