طرح "بسیج همگام با کشاورز" با همکاری سازمان بسیج کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی و موسسه تحقیقات برنج از ۴ سال گذشته در گیلان اجرا شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان رشت -  مرتضی مرادی  گفت: طرح "بسیج همگام با کشاورز" با همکاری سازمان بسیج کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی و موسسه تحقیقات برنج از ۴ سال گذشته در گیلان اجرا شده است.

به گفته مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه قدس گیلان نبود دانش کافی در تولید، وجود محدودیت‌های بی‌شمار در مسیر تولید و کشاورزی سنتی از جمله مهم‌ترین عوامل تهدیدکننده امنیت غذایی محسوب می‌شوند که اگر به این امور بی‌توجهی شود علاوه بر کاهش سطح تولید سبب افزایش واردات مواد غذایی و ارزبری شده و وابستگی را به خارج افزایش خواهد.

بسیج مهندسین کشاورزی گیلان در تلاش است تا جهت افزایش بهره وری و اجرای طرح مدیریت پایدار تولید و اراضی شالیزاری، افزایش کمی و کیفی محصول برنج را با مشارکت ادارات و نهاد‌های ذیربط کشاورزی رقم بزند.

مرادی می گوید امسال هم همانند سال گذشته طرح بسیج همگام با کشاورز در استان گیلان اجرا خواهد شد و در این طرح، مهندسان کشاورزی از مراحل ابتدایی داشت تا برداشت نسبت به مشاوره و نظارت بر کمیت و کیفیت محصول همراه کشاورزان هستند و در ۴ بخش مدیریت بذر، تغذیه، آفات و بیماری‌ها و مدیریت ضایعات در کنار کشاورزان به مباحث آموزش تئوری و عملی می‌پردازند.

کارگاه آموزش ترویجی با حضور مربیان بسیجی طرح همگام با کشاورز با محوریت مدیریت پایدار تولید در اراضی شالیزاری در محل سالن همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی رشت برگزار شد.

کارگاه آموزشی مذکور، مورخ ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۰ با حضور اساتید حوزه کشاورزی در دانشگاه آزاد اسلامی رشت برگزار شد.

این کارگاه همزمان با ایام الله دهه فجر، در ۷ شهرستان استان گیلان به همت سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه قدس و سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان و نقش آفرینی اساتید میز تخصصی برنج برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.