معاون دفتر مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: پیش بینی می‌کنیم بستری بیماران نسبت به پیک‌های قبلی به دلیل واکسیناسیون کاهش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان - عرشی گفت: تا دو هفته آینده به پیک شیوع بیماری امیکرون خواهیم رسید. مشکلی در زمینه تامین واکسن نداریم و در صورت کمبود احتمالی، واکسن کرونا را وارد خواهیم کرد. تاثیر واکسیناسیون در شدت بیماری و کاهش مرگ و میر به خوبی اثبات شده است. مردم هرچه سریع تر برای تزریق دز یادآور واکسن اقدام کنند.

طبق پیش بینی مسئولان وزارت بهداشت، نسبت به پیک های قبلی تعداد بستری کمتر خواهد بود که پوشش خوب واکسیناسیون یکی از دلایل این موضوع است. زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی موثرترین راه برای مقابله و پیشگیری از ابتلا به کرونا است.

او گفت: مردم باید واریانت امیکرون را جدی بگیرند و دستورالعمل های بهداشتی را به طور جدی رعایت کنند.


بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
محیط و اتاق های دربسته خوابگاه ها و کلاس ها در فصل سرد و جابجایی دانشجویان با اتوبوس بین شهرها، یعنی انتقال کرونا به تمامی دانشجویان. در محیط سلف سرویس هم همه مجبور به درآوردن ماسک برای غذا خوردن هستند. سوال این است که در یک شهر غزیب چه کس میتواند از یک دانشجوی بیمار پرستاری کند، اورا به بیمارستان ببرد و برایش غذای مناسب و دمنوش گیاهی برای بیماری درست کند. از طرفی آیا محیط برای قرنطینه در خوابگاه وجود دارد؟ آیا میتوان یک دانشجوی بیمار را مجبور به بازگشت به خانه با وسایل حمل و نقل عمومی کرد؟
از طرفی با توجه به افزایش شدید هزینه اجاره منزل و مواد غذایی، امکان اجاره خانه و تهیه غذا به صورت شخصی نیز برای اکثریت دانشجویان وجود ندارد.
آخرین اخبار