رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با صدر اعظم آلمان گفت برلین یکی از نزدیک‌ترین متحدان واشنگتن است و برای مقابله با روسیه همکاری خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان با بیان این‌که دو کشور به صورت هماهنگ برای مقابله با روسیه همکاری خواهند کرد، گفت: آلمان یکی از نزدیک‌ترین متحدان آمریکا است.»

جو بایدن مدعی شد: «ما در حال کار برای ایجاد بازدارندگی بیشتر در برابر اقدامات خصمانه روسیه در اروپا هستیم.»

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «درباره توسعه بسته تحریمی علیه روسیه صحبت کردیم؛ که اگر روسیه حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین را نقض کند به وضوح ظاهر خواهد شد.»

جو بایدن بدون اشاره به اعزام هزاران نیروی نظامی آمریکایی به مرزهای روسیه در ارتباط با مناقشه اوکراین، مدعی شد: «دیپلماسی بهترین راه‌حل برای مقابله با روسیه است و گفت‌وگو راهی برای کاهش تنش خواهد بود.»

رئیس‌جمهور آمریکا و صدراعظم آلمان پس از پایان دیدارشان در کنفرانسی خبری حاضر شدند و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

تهدید بایدن به تعطیلی پروژه نورد استریم ۲ 

خبرگزاری رویترز در این باره نوشت، جو بایدن گفت که در صورت حمله روسیه به اوکراین، پروژه خط لوله گاز نورد استریم ۲ متوقف خواهد شد و بر اتحاد با اولاف شولس، صدراعظم آلمان، تأکید کرد.

بایدن در این کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید، گفت: «اگر روسیه حمله کند، این بدان معناست که تانک‌ها یا نیرو‌ها دوباره از مرز اوکراین عبور می‌کنند، دیگر جریان نورد استریم ۲ وجود نخواهد داشت. ما، به آن پایان خواهیم داد.»

بایدن در پاسخ به این سوال که «این کار چگونه انجام خواهد شد، با توجه به این‌که این پروژه در کنترل آلمان است؟»، گفت: «به شما قول می‌دهم که ما قادر به انجام آن خواهیم بود.»

رویترز نوشت اولاف شولتس، صدراعظم آلمان نیز گفت که «واشنگتن و برلین رویکرد یکسانی در قبال اوکراین، روسیه و تحریم‌ها داشتند»، اما به طور مستقیم طرح‌های تعطیلی پروژه نورد استریم ۲ را تأیید نکرد و در طول سفر یک روزه خود به آمریکا، به طور علنی به نام خط لوله اشاره نکرد.

شولتس: روسیه در صورت حمله به اوکراین بهای سنگینی می‌دهد

رویترز نوشت شولتس که در داخل و خارج از آلمان به دلیل آنچه که رهبری ناکافی در بحران تلقی می‌شود، مورد انتقاد قرار گرفته است، به خبرنگاران گفت که «روسیه در صورت حمله به اوکراین بهای بسیار بالایی را خواهد پرداخت» و تأکید کرد که «آلمان و ایالات متحده رویکرد مشابهی دارند.»

شولتز به زبان انگلیسی گفت: «ما متحد خواهیم بود. با هم عمل خواهیم کرد و تمام اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.»

بایدن و شولتس تأکید کردند که دیپلماسی را به عنوان راه‌حلی برای مناقشه اوکراین ترجیح می‌دهند.

رویترز نوشت شولتس که محبوبیتش در هفته‌های اخیر با افزایش تنش‌ها با مسکو ۱۷ درصد کاهش یافته، قرار است پس از دیدار با بایدن، مقامات اتحادیه اروپا و سران کشور‌های بالتیک، هفته آینده از اوکراین و روسیه بازدید کند.

خبرگزاری رویترز تأکید کرد روابط بایدن و شولتس در زمانی که امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه هنوز اعلام نکرده است که در انتخابات سه ماه دیگر شرکت خواهد کرد یا خیر و در حالی که بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در یک بحران داخلی غرق شده است، می‌تواند محوری باشد.

مکرون روز دوشنبه با پوتین دیدار کرد و به رهبر روسیه گفت که او به دنبال اجتناب از جنگ و ایجاد اعتماد است.

بایدن: در شراکت آلمان با آمریکا شکی وجود ندارد

بایدن همچنین در این کنفرانس خبری گفت که درمورد اعتماد آلمان به عنوان یک شریک، تردیدی ندارد و گفت که شولتس به ایالات متحده اعتماد کامل دارد. بایدن گفت: «در شراکت آلمان با آمریکا شکی وجود ندارد.»

بایدن و مقامات آمریکایی تأکید کردند که آلمان پس از ایالات متحده دومین کمک‌کننده بزرگ غیرنظامی به کی‌یف است و آن‌ها با هم در حال برنامه‌ریزی تحریم‌ها علیه روسیه هستند.

«اولاف شولتس» پیش از این نیز در مصاحبه‌ای با واشنگتن پست اعلام کرده بود که برخی آلمان را در جریان بحران اوکراین یک هم‌پیمان غیرقابل اعتماد توصیف کردند واقعیت این است که آلمان بزرگترین شریک ناتو در قاره اروپاست و آلمان‌ها به طور مداوم در حال تقویت نیرو‌های نظامی خود و شریکی بسیار خوب هستند.

روسیه با این‌که بیش از ۱۰۰ هزار نظامی را در نزدیکی مرز‌های مشترک با اوکراین مستقر کرده، تأکید کرده است قصد ندارد به این کشور حمله کند، اما ممکن است درصورتی که درخواست‌های امنیتی‌اش تأمین نشود، دست به اقدام نظامی «نامشخصی» بزند.

این درخواست‌ها شامل وعده‌ای مبنی بر این‌که ناتو هرگز عضویت اوکراین را نخواهد پذیرفت، می‌شود. آمریکا و ۳۰ کشور غربی عضو پیمان امنیتی ناتو درخواست روسیه برای منع پذیرش اوکراین در ناتو را غیرقابل پذیرش دانسته‌اند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه در دیدار با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، هشدار داد: «اگر اوکراین به ناتو بپیوندد و بخواهد کریمه را ضمیمه کند، کشورهای اروپایی را وارد درگیری نظامی با روسیه خواهد کرد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۲ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
مرگ بر روسیه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۴۷ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
اونوقت برای چی؟ مگه ناتو خیلی خوبه؟
آخرین اخبار