وزیر کشور بر اهمیت هزینه و تلاش های فراوان برای آبادی و پیشرفت خرمشهر تاکید کرد.

  باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان احمد وحیدی در سفر یک روزه خود به آبادان و خرمشهر پس از ادای احترام به شهدای جنگ تحمیلی در یادمان شهدای شلمچه در بازدید از دژ خاکی اروند گفت: پیشرفت خرمشهر نیازمند نگاهی جدی و هزینه های زیادی در بخش مبلمان و سیمای شهری است تا با رسیدگی جدی به حالت مطلوب برسد.

او با بیان اینکه آبادان و خرمشهر نماد مقاومت کشورهستند که باید به نماد توسعه و پیشرفت تبدیل شوند گفت: و مسئولیت‌هایی از جانب دولت به بخش های مختلف این ۲ شهرستان داده می‌شود و نکات مطرح شده توسط مدیران منطقه پیگیری خواهد شد.

وزیر کشور گفت: به زودی با آسفالت کشی و ایجاد روشنایی برای معابر بخش های برداشته شده از دژ خاکی اروند و ایجاد اسکله شیلات برای توسعه گردشگری و ماهی گیری عموم شهروندان قابل استفاده می شود.

وحیدی از آغاز روند آزادسازی سواحل و تحویل آن به شهرداران و بخشدارها شهرستان ها برای رسیدن به  مرحله بهره برداری خبر داد.

او با بیان اینکه برای لایروبی اروندرود باید با طرف عراقی مذاکرده شود از حذف دژ مرزي اروندکنار به طول ۶۰ كيلومتر و کمک آن به توسعه گردشگری خبر داد.

افزایش تعداد سفرهای دریایی آبادان از ۲ سفر به سه سفر، احیای نخیلات ، کنترل شوری آب کشاورزی و تجدید الگوی کشتی متفاوت در آبادان و خرمشهر از جمله تصمیم های گرفته شده وحیدی در این سفر بود.

وزیر کشور گفت: اگر بخش‌های خصوصی بخواهند در بیمارستان سازی سرمایه‌گذاری کنند استقبال استقبال شود و به علت دولتی بودن پروژه‌ها متوقف نشود.

سردار وحیدی در نشست مشترک شورای اداری شهرهای آبادان  و خرمشهر با حضور استاندار خوزستان در محل فرمانداری ویژه آبادان بر نقش مهم شرکت‌های  مستقر در منطقه در آبادانی شهرهای آبادان و خرمشهر تاکید کرد.

وحیدی در این جلسه که فرمانداران آبادان و خرمشهر حضور داشتند معاونین استاندار، فرمانده هان نظامی و انتظامی و مدیران دستگاهای اجرایی دو شهر آبادان و خرمشهر نیز در آن حضور داشتند، گفت:شرکت های موجود در آبادان و خرمشهر از جمله شرکت های زیر مجموعه شستا باید آبادان و خرمشهر را تقسیم بندی کنند و هر کدام عهده دار یک بخش از این شهرستان ها شوند.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: وزیر کشور ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.