مشارکت خیّران برای ساخت مدارس در آذربایجان غربی به ۷۰۰ میلیارد ریال رسید

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: مشارکت خیّران مدرسه ساز در استان طی سال جاری برای ساخت مدارس به ۷۰۰ میلیاردریال رسیده و حدود ۷۵ درصد از چشم انداز تعیین شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - سپیده طیب‌قاسمی گفت: در دهه فجر امسال ۳۱ پروژه در قالب ۱۶۸ کلاس درس در استان افتتاح شده و یا به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

او گفت: هشت مدرسه در قالب ۴۸ کلاس در شهرستان ارومیه افتتاح شده و بقیه در سایر شهر‌ها به بهره برداری رسیده یا افتتاح خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی می گوید: در سال جاری ۲۸۲ مدرسه در قالب یک هزار و ۹۰۰ کلاس درس در دست اجراست که تاکنون یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال برای آن‌ها هزینه شده است.

به گفته قاسمی از مجموع طرح ها، برای احداث ۶۴ پروژه در قالب ۳۰۱ کلاس درس تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد که با افتتاح این کلاس‌ها ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر دانش آموز از فضای ایمن برخوردار خواهند شد.

 ۹۸درصد از کلاس‌های درس استان به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شده و استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس استان یکی از اولویت‌های مهم این اداره کل بوده است و ۲ درصد باقی مانده نیز طی هفته‌های اخیر از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان اعلام شده اندکه عملیات اجرایی آن‌ها نیز در حال انجام است.

قاسمی گفت: در ۶ سال گذشته تمامی ۹ هزار و ۱۱۸ کلاس درس با سیستم گرمایشی مناسب استانداردسازی شده‌اند.

آذربایجان غربی دارای ۶۴۶ هزار دانش آموز بوده و نیازمند پنج هزار کلاس درس در سال جاری است.

آذربایجان غربی از جمله استان‌های کمتر توسعه یافته کشور در حوزه فضا‌های آموزشی است که فضا‌های جدید و مستحکم آموزشی از جمله نیاز‌های مهم این استان به شمار می‌رود.
مجمع خیرین مدرسه ساز آذربایجان غربی از سال ۱۳۷۸ فعالیت خود را در آذربایجان غربی آغاز کرده و مدارس خیّرساز استان با همت ۳۴۸ نفر، ۴۲ موسسه و سه هزار و ۶۰۰ همیار مدرسه ساز ساخته شده است.

در حال حاضر میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۱۸ متر مربع و در استان ۴.۰۵ مترمربع است که برای رسیدن به متوسط کشوری چهار هزار و ۵۵۰ کلاس درس نیاز است.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: مدارس دولتی ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.