استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نسبت اجرای طرح‌های هادی در استان ۱۹ درصد و این شاخص در کشور ۵۷ درصد است که این روند باید اصلاح شود تا به میانگین کشوری برسیم.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان -  حسین مدرس خیابانی در حاشیه بازدید از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان  گفت:  در بسیاری از مناطقی از استان که طرح هادی اجرا نشده بود در بارندگی‌های اخیر بیشتر آسیب دیده‌اند.

 او می گوید: هم‌اینک نسبت اجرای طرح‌های هادی نسبت به سال گذشته ۱۰ برابر شده که البته باید تلاش کنیم در سال آینده تعداد روستاهایی که این طرح‌ها اجرا می‌شود بیشتر شود.

به گفته استاندار سیستان و بلوچستان اقدامات و تلاش های مجموعه بنیاد مسکن در حوزه کمک رسانی به مناطق سیلزده جنوب استان جای تقدیر دارد و به سرعت عملیات مقاوم سازی واحدهای مسکونی آسیب دیده، آغاز شده است.

او گفت: از همان روز اول مجموعه مدیر، معاونان و کارشناسان بنیاد مسکن در مناطق سیلزده حضور داشتند و سرشماری و آمارگیری از واحدهای آسیب‌دیده را آغاز کردند که بر اساس این آمارگیری ۲ هزار و ۱۰۰ واحد نیاز به بازسازی و ۲ هزار واحد نیاز به ساخت دارد.

مدرس خیابانی گفت:بر اساس اطلاعات ارائه شده هم‌اینک از ۲ هزار و ۱۰۰ واحد آسیب دیده، بازسازی ۴۸ واحد آن آغاز شده است.

 به گفته او  برای شتاب دهی به اجرای این پروژه ها همه نهادها باید همکاری کنند و در همین راستا بنیاد مستضعفان تامین سیمان این پروژه ها را متقبل شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیستم بانکی هم باید همراهی داشته باشد چراکه اجرای به موقع تعهدات بنیاد مسکن به همکاری سیستم بانکی مرتبط است و استانداری نیز تلاش می‌کند که این ارتباط و اعتماد را در سیستم بانکی جلب کند.

او می گوید: اقدامات مهندسی و صدور پروانه و مجوزهای آب و برق را هم استانداری پیگیری می‌کند که با کمترین مانع پیشرفت کند که بنیاد بتواند به تعهدات خود هم در نهضت ملی مسکن و هم در اجرای طرح‌های هادی روستایی و همچنین بازسازی در مناطق سیلزده عمل کند.

به گفته مدرس خیابانی  بخش عمده‌ای از ماموریت طرح‌های ملی مسکن که جزو محوری‌ترین برنامه‌های دولت بوده به دوش بنیاد مسکن است و بر اساس گزارشات ارائه شده در شورای تامین مسکن، می‌توان گفت که بنیاد همزمان با برنامه‌ریزی‌ها اجرای طرح ملی مسکن را به پیش می برد.

او گفت: یکی از نکات قابل توجهی که می‌توان عنوان کرد؛ ساختار چابک بنیاد مسکن است که معمولا نهادهای انقلابی و اثرگذار در توسعه کشور ساختارهای خیلی چابکی دارند و بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان نیز در پهنه ۱۸۷هزار کیلومتر مربعی و پراکندگی وسیع روستایی با کمترین تعداد نیرو، الگویی مناسب برای همه دستگاه‌هاست.

استاندار سیستان و بلوچستان می گوید: باید با الگوگیری بهترین بهره‌وری را از نیروهای استانی ببریم و دستگاه‌های ما با جذب نیروهای خبره و دانش محور و نیروهای جهادی و میدانی تاثیر گذاری بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار