معاون وزیر جهاد کشاورزی:

۹۰درصد سهم وزارت جهاد کشاورزی در سامانه گرمسیری انجام شده است

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سامانه گرمسیری شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تامین اعتبار حدود ۵۰۰ میلیون تومان کمتر از یکسال به بهره برداری خواهد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام -به گفته اکبری، این مهم در صورتی اتفاق خواهد افتاد که وزارت نیرو آب را به استان ایلام برساند.

متاسفانه به دلیل کمبود اعتبار قسمت زیادی از خط انتقال و شبکه اصلی توسط وزارت نیرو انجام نشده است که تعلل در تکمیل این پروژه باعث مستهلک شدن و آسیب دیدن تاسیسات در سامانه خواهد شد.

برای اجرای خطوط انتقال و شبکه اصلی بر اساس اظهارات مسئولین وزارت نیرو حداقل ۵۰۰۰ میلیارد تومان منابع مالی بر اساس فهرست سال ۱۴۰۰ نیاز دارد و لازم به یادآوری است که سهم استان ایلام از حدود ۴۰ هزار هکتار سامانه گرمسیری حدود ۱۷۵۰۰ هکتار می‌باشد.

حدود ۲۰ هزار هکتار پروژه‌های کوچک تامین آب در قالب ۱۸ پروژه در دست اجرا است که منابع مالی آن بایستی از محل اعتبارات استانی تامین شود، چون ردیف ملی برای طرح‌های تامین آب در بودجه سنواتی وجود ندارد.

افتتاح پروژه‌های آب و خاک شهرستان‌های مهران، چرداول و هلیلان از برنامه‌های سفر ۲ روزه معاون وزیر جهاد کشاورزی به استان ایلام است.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.