کمک‌های بشردوستانه 11 بنیاد و انجمن خیریه ترکیه تحت عنوان «قطار نیکوکاری» به افغانستان رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان -مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه «آفاد» با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد «قطار نیکوکاری» که به منظور انتقال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان 27 ژانویه از پایانه آنکارا حرکت کرده بود، به ولایت هرات رسید.

این قطار 46 واگنه حامل 750 تن ملزومات بهداشتی، گرمایشی، اقامتی و تجهیزات پزشکی و همچنین مواد غذایی است.کمک های بشر دوستانه ترکیه با کمک هلال احمر ترکیه (TCH) وارد شهر تورغندی افغانستان واقع در شمال غربی ولایت هرات در مرز با ترکمنستان شد.

قطار نیکوکاری حامل کمک‌های بشردوستانه جمعیت هلال احمر ترکیه، بنیادهای دیانت، همیاری‌های بشری ترکیه (İHH)، فانوس دریایی، بشیر، خیرات، صدقه‌تاشی، عزیز محمود خدایی، انجمن یدی باشاک، آندا و جویندگان امید است.

چندی پیش آژانس آناتولی خبر داد که دو قطار با 750 تن کمک از آنکارا به سمت افغانستان حرکت کردند.

انتظار می رفت زمان سفر حدود 16 روز باشد، اما اولین قطار پس از 12 روز به مرز افغانستان رسید.

پس از روی کار آمدن حکومت طالبان، وضعیت اقتصادی افغانستان همچنان بسیار دشوار است.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، 22.8 میلیون افغان (جمعیت کشور حدود 39 میلیون نفر) دائماً دچار سوء تغذیه هستند و 8.7 میلیون نفر از گرسنگی رنج می برند.

از سویی هم گفته می شود که این وضعیت تا حد زیادی به این دلیل است که گروه طالبان تنها به 0.1 درصد از ذخایر دولتی افغانستان (که مقدار کل آن 9.4 میلیارد دالر است) دسترسی دارند، زیرا بخش قابل توجهی از دآرایی ها توسط ایالات متحده مسدود شده است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.